صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / درخواست برای واگذاری کارخانه خانه سازی مشهد
درخواست برای واگذاری کارخانه خانه سازی مشهد

درخواست برای واگذاری کارخانه خانه سازی مشهد

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی از وزیر راه و شهرسازی خواست کارخانه خانه سازی مشهد را برای استقرار شرکتهای دانش بنیان استان واگذار کند.

مسعود مهدی زاده مقدم گفت: کارخانه خانه سازی مشهد متعلق به وزارت راه و شهرسازی است که ۸۲ هکتار وسعت دارد و مدتی است که تولید در آن متوقف و این کارخانه به مزایده گذاشته شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی افزود: در سال گذشته شرکت شهرک های صنعتی با همکاری پارک علم و فناوری خراسان طرح مشترکی مبنی بر ساماندهی شرکت های دانش بنیان و استقرار آنها در محل جدید طراحی کردند که در سفر اردیبهشت ماه هیات دولت به خراسان رضوی به تصویب رسید.
وی اظهار داشت: در این طرح مقرر شد فضای کارخانه خانه سازی مشهد به شرکت های دانش بنیان واگذار و شهرک صنعتی فناوری های برتر در آن ایجاد شود که این موضوع طی نامه ای به امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت رسید.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: این نامه به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده و خواستار موافقت وزیر راه و شهرسازی با فروش کارخانه خانه سازی مشهد به این شرکت هستیم.
مهدی زاده مقدم افزود: ۱۷۰ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی وجود دارد که تعدادی از آنها در پارک علم و فناوری و تعدادی نیز در شهرک تخصصی فناوری های برتر در شهرک تولیدات خاص و ماشین ابزار مستقر هستند.
وی اظهار داشت: هم اکنون بیشتر شرکت های دانش بنیان استان به مرحله تولید در حجم زیاد رسیده و نیاز به فضایی برای تولید بیشتر دارند لذا فضای ۸۲ هکتاری کارخانه خانه سازی مشهد که کاربری صنعتی دارد بهترین گزینه برای استقرار واحدهای دانش بنیان است.
وی گفت: در صورت موافقت وزیر راه و شهرسازی با واگذاری کارخانه خانه سازی مشهد به شرکتهای دانش بنیان، هر شرکت می تواند تا سقف یکهزار مترمربع فضا داشته باشد و در مجموع ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در این محل امکان استقرار خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی افزود: در صورت راه اندازی شهرک فناوری های برتر استان در محل کارخانه خانه سازی مشهد، تخفیفاتی برای صاحبان شرکت های دانش بنیان اعمال می شود و واگذاری زمین به آنها در قالب اقساط پنج ساله صورت می گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.