صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تاکید وزیران خارجه آمریکا و عمان بر حمایت از میانجی‌گری سازمان ملل درباره یمن

تاکید وزیران خارجه آمریکا و عمان بر حمایت از میانجی‌گری سازمان ملل درباره یمن

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر امور خارجه آمریکا و همتای عمانی‌اش در جریان نشستی توافق کردند که طرفین درگیر در جنگ یمن باید از جریان به وجود آمده به دنبال مذاکرات با میانجگری سازمان ملل در سوئد به صورت مفید استفاده کرده تا توافقات آتش‌بس را اجرا کنند.

نشست سوئد درباره یمن

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک در این بیانیه آمده است: مایکل پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا و یوسف بن علوی همتای عمانی‌اش بر اهمیت این مساله که طرفین درگیر در جنگ یمن باید از جریان مذاکرات سوئد با اجرای توافقات، تداوم مشارکت‌ها، کاهش تنش‌ها و کاهش درگیری‌های کنونی نهایت استفاده را داشته باشند تاکید کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه گفت: این دو دیپلمات همچنین بر حمایت خود از مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل و دور آتی رایزنی‌های یمن تاکید کردند.

هفته گذشته گریفیث اعلام کرد که طرفین درگیر در جنگ یمن به توافقی در خصوص آتش‌بسی سراسری در شهر بندری حدیده به دنبال مذاکرات با میانجگری سازمان ملل در سوئد دست یافته‌اند.

یمن چند سال است که گرفتار درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی و حوثی‌ها شده است. ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ میلادی حملات هوایی را به درخواست منصور هادی علیه حوثی‌ها به راه انداخته است.

رویارویی‌های نظامی شدید در شهر بندری حدیده از تابستان سال جاری میلادی آغاز شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.