صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بسیاری از سازمان‎های مردم نهاد جامعه از دل تشکل‌های دانشجویی برخاسته‌اند
بسیاری از سازمان‎های مردم نهاد جامعه از دل تشکل‌های دانشجویی برخاسته‌اند

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

بسیاری از سازمان‎های مردم نهاد جامعه از دل تشکل‌های دانشجویی برخاسته‌اند

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بسیاری از سازمان‎های مردم نهادی که امروز در سطح شهر، استان و کشور بالنده‌ هستند، هسته اصلی آن‌ها در همین دانشگاه و از کانون‌های دانشجویی شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه فردوسی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد کافی شامگاه گذشته در اختتامیه نهمین جشنواره رویش دانشگاه فردوسی مشهد که در محل آمفی‌تئاتر رودکی پردیس این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری تنها محلی برای گردآمدن هنر و فرهنگ در این دانشگاه نیست؛ بلکه رودخانه‌ای جاری است که نسل‌های متعدد از دانشجویان را به یکدیگر پیوند می‌دهد. اعضای کانون‌ها از روز اول تاسیس تاکنون ضوابط دوستانه‌ای را با یکدیگر رقم زده‌اند.

وی ادامه داد: امیدوارم این پویایی و فعالیت روز به روز در دانشگاه بیشتر شود. درست است که محدودیت‌های جدی برای فعالیت وجود دارد اما کانون‌های فرهنگی دانشگاه فردوسی مزیتی جدی است که بسیاری از دانشگاه‌ها از آن بی‌بهره‌اند.

رئیس دانشگاه فردوسی تصریح کرد: امیدوارم که هم تعداد کانون‌ها و هم تعداد اعضای آنان بیشتر شود و فعالیت آنان در سطح دانشگاه و شهر گسترده‌تر شود. امید دارم که دانشجویان دانشگاه از این بستر ویژه فعالیت هنری و فرهنگی حداکثر استفاده را ببرند.

در ادامه حجت الاسلام محمد طلابیگی، معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، اضافه کرد: من پیشنهادی برای کانون‌های فرهنگی دانشگاه دارم که امیدوارم بتواند به پویایی و حرکت بهتر کانون‌ها منجر شود. پیشنهاد می‌کنم که کانون‌های فرهنگی دانشجویی عهده‌دار جریان دغدغه‌های جامعه و آنچه که قصد ترویج آن را داریم، شوند.

وی افزود: هر کانون متناسب با حیطه فعالیت و ظرفیتی که دارا است، می‌تواند عهده‌دار قسمتی از این اتفاق شود. به عنوان مثال کانون تئاتر می‌تواند تئاترهایی با مضامین آسیب‌های اجتماعی به نمایش بگذارد. از کانون‌ها بخواهیم که این فعالیت‌ها را انجام دهند و از سویی دیگر با دعوت از رسانه‌ها، این فعالیت‌ها را در سطح شهر و کشور به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.