چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی دانش خود را تبدیل به ثروت می‌کنند
دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی دانش خود را تبدیل به ثروت می‌کنند

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شیرین عسل:

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی دانش خود را تبدیل به ثروت می‌کنند

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شیرین عسل گفت: دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی دانش خود را با اکتفا به مهارت‌های کسب شده تبدیل به ثروت می‌کنند.

اسدالله بابای اهری در حاشیه نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی، در خصوص نقش دانشگاه علمی کاربردی در تبدیل علم به ثروت، اظهار کرد: ارائه خدمات و آموزش‌های مهارتی در پاسخ به تقاضای دستگاه‌های دولتی و خصوصی از اصلی‌ترین وظایف دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی بوده و در بین دروس کارورزی با حضور در بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی، خدماتی و هنری می‌توانند آموزش‌های علمی و فنی خود را اخذ کرده و توان مهارتی خود را افزایش دهند؛ از این رو با ایجاد واحدهای تولیدی، صنعتی و … می توانند دانش خود را با اکتفا به مهارت‌های کسب شده تبدیل به ثروت کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: دروس نظری و دروس عملی همراه با آموزش‌های مهارتی پتانسیل انجام کارهای مشخصی را به دانشجویان می‌دهد تا با راه اندازی کارخانه‌های کوچک آموخته و مهارت‌های خود را تبدیل به ثروت کرده و در جامعه نقش موثری را ایفا کنند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را نمایش دستاوردها و تکنولوژی‌های جدید عنوان کرد و گفت: تبادل اطلاعات، دستاوردها و تحقیقات کاربردی، شناخت رقبا، فروش تولیدات و جذب سرمایه‌گذار از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

بابای اهری خاطرنشان کرد: همچنین این نمایشگاه فرصتی برای عرضه دستاوردها و مهارت‌های دانش آموختگان بوده تا با راه اندازی کارخانه یا یک کارگاه کوچک بتوانند مهارت های خود را تبدیل به ثروت کرده و کسب و کار جدیدی را ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که حلقه گمشده مهارت را در مراکز علمی از طریق سرمایه گذاری و تجهیز کارگاه های آن ها پیدا کرد، گفت: می توانیم با برگزاری صحیح دوره‌های کارورزی و کاربینی در دل صنعت و کارخانجات به این امر مهم دست یافته و در مهارت آفرینی و اشتغال دانشجویان سهیم باشیم.

رئیس مرکز آموش علمی کاربردی شیرین عسل با توصیه ای به دانشجویان، گفت: دانشجویان باید مقررات آموزشی، کسب علم و مهارت، اتکا به خلاقیت و رشد آن برای نوآوری و کارآفرینی را در اولویت خود قرار دهند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.