چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / تبدیل پژوهش‌ها به تکنولوژی به تقاضامحور شدن آن‌ها منجر می‌شود
تبدیل پژوهش‌ها به تکنولوژی به تقاضامحور شدن آن‌ها منجر می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد:

تبدیل پژوهش‌ها به تکنولوژی به تقاضامحور شدن آن‌ها منجر می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: برای این‌که بتوان از پژوهش‌ها استفاده کرد باید پژوهش را به تکنولوژی تبدیل کرد تا از این طریق پژوهش‌ها تقاضا محور ‌شوند.

پژوهش

«رضا خوش‌سیر قاضیانی» با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان و در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که در جامعه دانشگاهی پژوهش هدفمند وجود ندارد، اظهار کرد: در کشور ما  چون پژوهش‌ها هدفمند نبوده، تقاضا محور نیستند.

 وی افزود: پژوهش‌هایی که در دانشگاه و مراکز علمی انجام می‌شود عموماً پژوهش‌هایی بوده که در جایی می‌ماند و خاک می‌خورد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: برای این‌که بتوان از پژوهش‌ها استفاده کرد باید پژوهش را به تکنولوژی تبدیل کرده تا از این طریق پژوهش‌ها تقاضا محور ‌شوند، هم‌چنین ارتباط دانشگاه، مراکز پژوهشی با صنعت و جامعه بیشتر شود تا پژوهش‌ها بتوانند مشکل را از جامعه و صنعت برطرف کنند اگر بتوان این کارها را  انجام داد، پژوهش‌ها تقاضا محور شده و به پژوهش‌های کاربردی تبدیل می‌شوند.

خوش‌سیر تصریح کرد: عموماً پژوهش‌هایی که انجام می‌شود کاربردی نیستند، پژوهش‌هایی که نظری هستند صرفاً به مقاله تبدیل و به تکنولوژی تبدیل نمی‌شوند.

وی با اشاره به این‌که سیاست‌گذاری کشور خارج کردن دانشگاه از ارائه مقاله است، تصریح کرد: زمانی در دانشگاه‌ها افزایش تولیدات علمی مربوط به چاپ مقاله بود، اما هم‌اکنون دانشگاه‌ها باید به دانشگاه نسل سوم تبدیل شود  که در این مسیر با تفاهم‌نامه‌هایی که با صنایع و قسمت‌های مختلف جامعه منعقد می‌شود در حال حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.