صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / ایران چهل و هشتمین کشور جهان از نظر تعداد استارت آپ ها
ایران چهل و هشتمین کشور جهان از نظر تعداد استارت آپ ها

ایران چهل و هشتمین کشور جهان از نظر تعداد استارت آپ ها

با توجه به مجموع تلاش های انجام شده، ایران توانسته در بین 188 کشور جهان رتبه 48 را از نظر تعداد استارت اپ ها به خود اختصاص دهد.

ایران در بین ۱۸۸ کشور جهان رتبه ۴۸ را از نظر تعداد استارت آپ ها کسب کرده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک گزارش موردی تحلیلی که در آذرماه سال جاری منتشر شده به وضعیت استارت آپ های ایرانی پرداخته است. این گزارش علاوه بر معرفی استارت آپ های موثر جهان ده استارت آپ برتر ایرانی و مراکز و نهادهایی که برای تقویت کسب وکارهای نوپا شکل گرفته را هم معرفی کرده است.
به گزارش کسب و کارنیوز به نقل از اتاق تهران، مرکز شتاب دهی نوآوری و مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب وکارهای نوپا فاوا با هدف تقویت قضای کارآفرینی و شتاب دهی به رشد شرکت های نوپای ایرانی در سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. این دو مرکز با حمایت دولت برای تقویت کسب وکارهای نوپا فعالیت می کنند. دولت تلاش کرده در دو سال گذشته نقش تسهیل گری در فضای استارت آپی را بهبود ببخشد. با همین هدف بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی از سوی دولت برای توسعه خدمات کسب وکارهای نوپا که در زمینه شبکه ملی اطلاعات فعالیت می کنند در نظر گرفته شده است.


با توجه به مجموع تلاش های انجام شده، ایران توانسته در بین ۱۸۸ کشور جهان رتبه ۴۸ را از نظر تعداد استارت اپ ها به خود اختصاص دهد. کشورهای امریکا، هند، انگلستان، کانادا، اندونزی، آلمان و فرانسه، استرالیا، اسپانیا و برزیل در ۱۰ رتبه اول قرار گرفته اند. استارت آپ های مدیوم با سوژه به اشتراک گذاری ایده ها، پیکس ۵۰۰ با موضوع عکاسی، ایر بی اند بی با موضوع اقامت، هات سوییت، با موضوع مدیریت رسانه اجتماعی و اوبر با موضوع حمل و نقل از پنج استارت آپ برتر دنیاست.

دیجی کالا با موضوع انتخاب و خرید آنلاین، پونیشا با موضوع استخدام متخصصان کارمزدی آنلاین، آنتوروک با موضوع تبلیغات آنلاین، جابینجا با موضوع ارائه راه حل های نوآورانه استخدام در ایران و ترب با موضوع موتور جست وجوی هوشمند خرید پنج استارت اپ برتر ایرانی است. رتبه جهانی این استارت آپ ها به ترتیب ۱۰۶، ۳۳۳۶، ۴۷۷، ۷۰۳ و ۷۴۱ است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.