چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ایجاد هیاتی برای رفع اختلافات انجمن‌های علمی

معاون حقوقی وزارت علوم خبر داد

ایجاد هیاتی برای رفع اختلافات انجمن‌های علمی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با انتقاد نسبت به عملکرد انجمن‌های علمی در زمینه رفع اختلافات در نهادهای دولتی، گفت: اگر نهادهای دولتی در امور انجمن‌های علمی دخالت کنند، از کارکردهای این نهادها کاسته می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حسین سیمایی صراف امروز در همایش “پژوهش، فناوری و مسئولیت اجتماعی” با اشاره به اقدامات سایر کشورها در راه‌اندازی انجمن‌های علمی، افزود: در ایران این انجمن‌های علمی با دخالت دولت در سال ۱۳۴۰ راه‌اندازی شد و حمایت مادی و معنوی دولت باعث شد این انجمن‌ها رو به رشد باشند.

وی ماموریت اصلی انجمن‌های علمی را گفت‌وگو و ترویج فرهنگ‌مدار نام برد و افزود: در سال‌های اخیر شاهد هستیم که از سوی انجمن‌های علمی تقاضاهایی برای دخالت دولت جهت رفع مشکلات و حل اختلافات آنها ارائه شده است، این درحالی است که رونق انجمن‌های علمی در جایی صورت می‌گیرد که دخالت‌های دولت درآن نباشد.

سیمایی تاکید کرد: زمانی که پای دولتها در امور انجمن‌های علمی باز شود، از کارکرد این نهادها کاسته می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با انتقاد نسبت به بعضی گفته‌ها در زمینه کمبود قوانین در امور انجمن‌های علمی تاکید کرد: از آن‌جایی‌که قانون ایجاد محدودیت می‌کند، از این رو انجمن‌های علمی باید از ظرفیتهایی که قانون وجود ندارد، بهره‌برداری کند.

وی خطاب به مسؤولان انجمن‌های علمی با تاکید بر اینکه پای نهادهای دولتی را در امور انجمن‌های علمی باز نکنند، یادآور شد: در صورتی که این انجمن‌های علمی فعالیت در چارچوپ قوانین را خواستار هستند، باید از قوانین موجود در کشور بهره‌برداری کنند.

سیمایی همچنین با اشاره به آیین‌نامه انجمن‌های علمی گفت: بر اساس این آیین‌نامه قرار است هیاتی برای حل اختلافات و رسیدگی به تخلفات انجمن‌های علمی شکل بگیرد که تاکنون این هیات شکل نگرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.