صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اقدام احزاب اپوزیسیون کوچک بریتانیا علیه دولت ترزا می

اقدام احزاب اپوزیسیون کوچک بریتانیا علیه دولت ترزا می

حزب ملی اسکاتلندی و سایر احزاب اپوزیسیون کوچک بریتانیا رای عدم اعتماد به دولت محافظه‌کار ترزا می را مطرح کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب ملی اسکاتلندی، سومین حزب بزرگ در مجلس عوام بریتانیا به همراه لیبرال دموکرات‌ها، حزب ولزی پلاید کامری و حزب سبز و نه اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون موسوم به کارگر این پیشنهاد را طرح کردند. این احزاب از دولت می‌خواهند تا پیش از تعطیلات کریسمس درباره این پیشنهاد بحث و رایزنی کند.

ایان بلک‌فورد، از قانونگذاران حزب ملی اسکاتلندی در پیامی توئیتری نوشت: “من از دولت درخواست دارم تا برای این بحث زمان بگذارد.” با این حال دولت تنها موظف به وقت گذاشتن برای پیشنهاداتی است که به نام جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر مطرح شود. سخنگوی دفتر نخست‌وزیری هنوز در این رابطه اظهارنظر نکرده است.

این در حالیست که روز دوشنبه حزب کارگر پیشنهاد رای عدم اعتماد به ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا را مطرح کرد زیرا او فورا تاریخی را برای رای‌گیری قانونگذاران درباره طرح بریگزیت خودش که اخیرا به تعویق افتاده بود مشخص نکرد، اما دولت برای این بحث وقت پارلمانی نداد.

با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ روز تا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زمان باقی مانده است، ترزا می هنوز حمایت پارلمان دو دسته را برای توافقی که ماه گذشته با بروکسل منعقد کرد تا پس از بریگزیت روابط نزدیکی با این نهاد داشته باشد، تضمین نکرده است.

ترزا می گفته است یک رای‌گیری با تاخیر روی توافقش، اواسط ژانویه انجام می‌شود. برخی از قانونگذاران می را متهم کنند که می‌خواهد با نزدیک شدن به زمان خروج در ۲۹ مارس، پارلمان را به حمایت از طرحش مجبور کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.