صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / پاسخ های قانع کننده وزیر اطلاعات به نمایندگان/ آخرین اخبار از حواشی مربوط به نماینده سراوان …
پاسخ های قانع کننده وزیر اطلاعات به نمایندگان/ آخرین اخبار از حواشی مربوط به نماینده سراوان …

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۷ آذر ماه؛

پاسخ های قانع کننده وزیر اطلاعات به نمایندگان/ آخرین اخبار از حواشی مربوط به نماینده سراوان …

بررسی بودجه ۹۸ در جلسه غیرعلنی مجلس، غیبت نمایندگان اصفهان در جلسه علنی، سوالات نمایندگان از وزیر اطلاعات، آخرین اخبار از حواشی مربوط به نماینده سراوان و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) بیست و هفتم آذر ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

صحن مجلس

به گزارش کسب و کار نیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و ادامه رسیدگی به جزییات لایحه نحوه‌ی استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش)، سوالات نمایندگان از وزیر اطلاعات و …به عنوان دستور کارهای نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت.

احمد امیرآبادی با اشاره به اینکهنمایندگان اصفهان امروز هم در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکردند گفت که نمایندگان اصفهان به جز آقای بختیار در جلسه علنی امروز غیبت داشتند.

جمعی از بازنشستگان نیروهای مسلح نیز صبح امروز مقابل مجلس تجمع کردند. تجمع کنندگان خواستار این شدند که اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار مجلس قرار گیرد.

در این جلسه علی لاریجانی با تسلیت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) و شهید دکتر مفتح، گفت: شهید مفتح از شخصیتهای بزرگی بودند که هم در ارتباط دانشگاه و حوزه نقش بسزایی داشتند و هم از انقلابیون برجسته‌ای بودند که در پیروزی انقلاب نقش برجسته‌ای داشتند. رییس مجلس همچنین از کمیسیون‌های مجلس خواست انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق را به بعد از ارائه لایحه بودجه موکول کنند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هم  از بررسی کلیپ منتشر شده از نماینده سراوان در جلسه غیرعلنی خبرداد و گفت: مسعود پزشکیان رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی تا فردا در مورد حواشی کلیپ ایجاد شده در مورد یک نماینده به مجلس گزارش می دهند.

همچنین نماینده خاش گفت که تقاضایاستیضاح وزیر اقتصاد در پی «توهین به نماینده سراوان» با ۴۰ امضاء در حال تهیه است.

درهمین رابطه محمد جواد جمالی با اشاره به ماموریت رئیس مجلس به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان برای بررسی اتفاقات رخ داده درباره‌ نماینده سراوان گفت: احتمالا امروز ظهر یا عصر این موضوع را با حضور وزیر اقتصاد بررسی می‌کنیم و اگر نیاز باشد از نماینده سراوان هم دعوت می‌کنیم.

همچنین نماینده محلات هم از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی بودجه ۹۸ با حضور رییس کل دیوان محاسبات خبر داد.

دراین جلسه رییس دیوان محاسبات کل کشور با بیان این که باید بخشی از ردیف های درآمدی که طی پنج سال گذشته عملکرد نداشته است را در بودجه ۹۸ حذف کرد، گفت که شوک ارزی اثرات جدی در رشد اقتصادی دارد و هر گاه در کشور شوک های ارزی داشته ایم، بلافاصله اثر آن در بورس اقتصادی ظهور پیدا کرده است.

ناطقین امروز مجلس

اسدی‌کرم: رییس‌جمهور دستگاه‌های اجرایی را مکلف به پیوستن به دولت الکترونیک کند

لاهوتی: کالای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومان ۷۰ درصد گران‌تر فروخته می‌شود

صباغیان: ما مسئولان ۳۰ تا ۵۰ درصد حقوق خود را کاهش دهیم

امیرآبادی: برای کسانی که برای دور زدن قانون منع بکارگیری به سراغ ولی فقیه رفتند متاسفم

ذوالقدر: انتصابات خارج از شایسته‌سالاری سوهانی بر روح مردم شده است

***

سوالات نمایندگان از وزیر اطلاعات

نماینده مردم میاندوآب در مجلس در جریان طرح سوال خود از وزیر اطلاعات درباره‌ی تمهیدات امنیتی این وزارتخانه برای رفع اقدامات مخل امنیت گفت که وزارت اطلاعات باید نسبت به تولید قدرت و امنیت نرمی که پایه‌های ماندگاری و بقای نظام را بیشتر می‌کند توجه داشته باشد.

در پاسخ وزیر اطلاعات روایتی از تجهیز جریانات تروریستی در خارج از مرزهای ایران مطرح کرد و با بیان این که در حال حاضر تروریست‌ها از مراکز آموزشی مجهز و انبارهای عظیم اسلحه برخوردارند گفت که اگر قبلا تروریست‌ها با یک پیکان وانت و چند اسلحه کلاشینکف وارد کشور می‌شدند امروز با موتورهای قوی، ماشین‌های شاسی بلند، اسلحه تیربار و یا توپ‌های ضد هوایی به مرزها تعرض می‌کنند.

در نتیجه محبی‌نیا از توضیحات وزیر اطلاعات درباره‌ی تمهیدات امنیتی این وزارت‌خانه قانع شد.

درادامه این جلسه رییس فراکسیون مستقلین ولایی در توضیح سوالش از وزیر اطلاعات درباره موضوع اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت به مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها، گفت: امسال در سال تحریم قرار داریم و دشمنان ما به دنبال از بین بردن انقلاب شکوهمند هستند. لذا باید جلوی دشمن ایستاد که این تنها با شعار دادن میسر نمی‌شود. باید رفتارهای درستی به خصوص از سوی ما مسئولان انجام شود.

در پاسخ به این سوال نیز علوی با تاکید بر این که موضوع اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت به مقامات کشور صحت ندارد، گفت: وزارت اطلاعات بر روند مذاکرات هسته‌ای چه مذاکرات عمومی و چه خصوصی اشراف داشته است، لذا انتظار می رفت که وقتی کانالی دروغ پرداز و ضد انقلابی مطلبی دروغ را مطرح می‌کنند عزیزان ما در آن نقل آن تامل بیشتری داشته باشند که مشخص شود آن موضوع صحت دارد یا خیر.

در ادامه کاظم جلالی هم از پاسخ‌های وزیر اطلاعات درباره اعطای دو هزار و ۵۰۰ گرین کارت قانع شد.

***

امروز همچنین در فراکسیون نمایندگان ولایی وزیر اقتصاد به نمایندگان قول داد که تا آخر دوره وزارتش مالیات الکترونیکی شده و فرار مالیاتی خاتمه پیدا می‌کند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز با اشاره به بررسی شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی نماینده تهران درباره‌ ادعاهایش پیرامون روند تایید صلاحیت در شورای نگهبان گفت که قرار است جلسه مشترکی برای شفاف شدن موضوع با صادقی و کدخدایی در هیات نظارت گذاشته شود.

در ادامه جلسه علنی امروز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای عضویت در دبیرخانه کنفرانس فلسطین انتخاب شدند که بر این اساس محمدجواد جمالی با ۸۸ رای و مصطفی کواکبیان با ۵۵ رای از مجموع ۱۲۹ رای به عنوان عضو دبیرخانه دائم کنفرانس بین‌الملل فلسطین انتخاب شدند.

نمایندگان مجلس در مصوبه ای بانک مرکزی را مکلف کردند نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی(POS) و یا درگاههای پرداخت الکترونیکی اقدام کند و امکان دسترسی سازمان امور مالیاتی به اطلاعات درگاه های پرداخت را فراهم کند.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز بیانیه ۲۰۴ نماینده مجلس شورای اسلامی به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در بودجه ۹۸ را قرائت کرد.

در پایان جلسه امروز تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت و همچنین طرح سازمان نظام روزنامه‌نگاری اعلام وصول شد.

انتهای پیام
 

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.