صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ترامپ در نظر دارد یک فرماندهی هوا-فضا راه اندازی کند
ترامپ در نظر  دارد یک فرماندهی هوا-فضا راه اندازی کند

ترامپ در نظر دارد یک فرماندهی هوا-فضا راه اندازی کند

انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا یک دستور اجرایی را امضا کند که بر اساس آن فرماندهی هوا-فضا آمریکا تاسیس می‌شود.

ترامپ

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو مقام آمریکایی اعلام کردند: مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا قرار است در مرکز هوا و فضا “کندی” این موضوع را اعلام کند.

این دستور اجرایی ترامپ جدا از تشکیل یک نیروی هوا فضا به عنوان بخش مجزا و  مستقل در ارتش آمریکا است اما می‌توان آن را همسو با یکدیگر دانست.

مقامات آمریکایی اعلام کردند: این دستور تا پایان امسال امضا می‌شود اما ممکن است هر چه سریعتر حتی امروز (سه‌شنبه) امضا شود. در واقع این اقدام را می‌توان بازسازی و احیای فرماندهی هوا و فضا آمریکا اعلام کرد که از سال ۱۹۵۸ تا سال ۲۰۰۲ پابرجا بود اما بعد از حملات ۱۱ سپتامبر این فرماندهی منحل شد. اگر چه این فرماندهی تعطیل شد اما اقدامات و وظایف آن به فرماندهی استراتژیک آمریکا منتقل شد.

ارتش آمریکا در طول دهه‌های گذشته تلاش کرده است که بتواند به پیشرفتهای تکنولوژیکی در فضا دست یابد.

هدف اصلی از راه اندازی این فرماندهی یافتن راه‌های موثرتر برای دفاع از منافع آمریکا در فضا به خصوص در زمینه ارتباطات، دریانوردی و رهگیری است، در حال حاضر چین و روسیه اقداماتی برای برهم زدن و ایجاد اختلال در روندکار ماهواره‌های آمریکایی انجام داده‌اند.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اوایل امسال میلادی گزارش کردند، روسیه و چین در حال توسعه سلاح‌های مخرب ضد ماهواره برای جنگ‌های آتی هستند. همچنین نگرانی‌های فزاینده درباره حملات سایبری وجود دارد که در این حملات تکنولوژی ماهواره‌های آمریکایی مورد هدف قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.