صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / استفاده حداکثری از توان داخلی در تولید ریل و واگن
استفاده حداکثری از توان داخلی در تولید ریل و واگن

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

استفاده حداکثری از توان داخلی در تولید ریل و واگن

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تلاش برای استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های داخلی یکی از اصلی‌ترین طرح‌هایی است که در این وزارتخانه پیگیری می‌شود، اظهار کرد: در کنار لکوموتیو و واگن، برنامه‌ریزی برای بهره بردن از توان ریل ملی نیز یکی‌ دیگر از اولویت‌های دولت به شمار می‌رود.

مراسم تودیع و معارفه وزیر راه وشهرسازی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد اسلامی امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در شرکت راه‌آهن، بیان کرد: تلاش می‌کنیم که تقویت حضور راه‌آهن در عرصه‌های مختلف اقتصادی و مسافری کشور را در ابعاد مختلف پیگیری کنیم. خوشبختانه طرح گسترش زیرساخت‌های ریلی با رسیدن ریل به سه استان پیگیری شد و امیدواریم به زودی طرح‌های ریلی استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی را به مرحله نهایی برسد. در کنار آن بحث افزایش ظرفیت خطوط ریلی مانند دو خطه کردن آنها نیز از سوی راه‌آهن و شرکت‌های مربوطه پیگیری خواهد شد.

وی با بیان این‌که دولت تلاش می‌کند از تمام ظرفیت‌های داخلی استفاده حداکثری داشته باشد، ادامه داد: ما با شرکت راه‌آهن مطرح کرده‌ایم که تمام ظرفیت ساخت لکوموتیو و واگن در کشور باید پیگیری شود. در کنار این قرارداد ساخت ریل ملی نیز با ذوب‌آهن نهایی شده و اجرای آن پیگیری می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، دولت برنامه دارد به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت بار در عرصه ریلی چشمه‌های اصلی حمل بار را به شبکه ریل متصل کند. در کنار آن تلاش برای انطباق درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های ریلی نیز در عرصه مسافری اولویت‌ نخست به شمار می‌رود.

اسلامی پالایش دائمی سیاست‌ها را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی دانست و توضیح داد: برنامه‌های توسعه همواره هدف و جهت‌گیری اصلی ما را مشخص کردند، اما ما هنوز در بخش‌های مختلف نارس هستیم و برای آنکه ظرفیت بخش خصوصی به طور کامل در این بخش فعال شود، باید حداکثر توان خود را به کار ببندیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به معضلاتی مانند پیری ناوگان ریلی تاکید کرد: در سال‌های گذشته برای کاهش میانگین عمر ناوگان تلاش شد بخشی از ناوگان پیر کنار رود و از این‌رو ما در آینده پیش‌رو نیاز جدی به تامین ناوگان جدید داریم. ما از راه‌آهن خواستیم که هرچه سریع‌تر قراردادهای خرید لکوموتیو و واگن را نهایی کند تا بتوانیم با استفاده از منابع پیش‌بینی شده در بودجه و برنامه ششم توسعه نسبت به ترمیم ناوگان ریلی اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.