صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / آمریکا و انگلیس در معرض عواقب خطرناک تغییرات آب و هوایی
آمریکا و انگلیس در معرض عواقب خطرناک تغییرات آب و هوایی

آمریکا و انگلیس در معرض عواقب خطرناک تغییرات آب و هوایی

کارشناسان اظهار کردند: در صورت مقابله نکردن با تغییرات آب و هوایی در آمریکا و انگلیس، عواقب ناگواری برای این دو کشور رخ خواهد داد.

تغییرات آب و هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از نیوز، آژانس محیط زیست بریتانیا تخمین زده است که دمای تابستان تا سال ۲۰۷۰،  بسته به انتشار گازهای گلخانه‌ای تا ۵.۴ درجه سانتیگراد گرمتر می‌شود و سطح دریا در لندن تا سال ۲۱۰۰ تا ۱.۱۵ متر افزایش پیدا می‌کند.

در همین حال گزارش کنگره ایالات متحده که توسط ۱۳ آژانس فدرال تایید شده، هشدار می‌دهد که آسیب‌های ناشی از گرمایش جهانی تا پایان قرن می‌تواند تا ۱۰ درصد به اقتصاد این کشور آسیب برساند.

محققان اظهار کردند: بدون کاهش قابل ملاحظه گازهای گلخانه‌ای و عدم سازگاری با این تغییرات، زیرساخت‌ها و منابع مالی در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

با این حال، یک گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که انتشار گازهای گلخانه‌ای برای اولین‌بار طی چهار سال افزایش قابل توجهی داشته است و کشورها باید بدون تاخیر تلاش برای کاهش گازهای گلخانه‌ای را سه برابر کنند.

به رغم تلاش‌ها برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، سیاره زمین به طور متوسط یک درجه سلسیوس در مقایسه با سطح قبل از انقلاب صنعتی، گرمتر شده است.

این در حالی است که دانشمندان هشدار می‌دهند دمای کره زمین احتمالا در مسیر افزایش سه درجه سانتی‌گرادی یا بیشتر باشد که از سطح پیش‌بینی دو درجه‌ای در توافق‌نامه آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ بیشتر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.