صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / کاهش تولید می‌تواند به ثبات بازار نفت کمک کند
کاهش تولید می‌تواند به ثبات بازار نفت کمک کند

به گزارش روزنامه گالف تایمز،

کاهش تولید می‌تواند به ثبات بازار نفت کمک کند

تحلیلگران باور دارند توافق جهانی کاهش تولید نفت می‌تواند به تثبیت بازار نفت کمک کند، اما خطرها در این بازار پابرجاست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, تحلیلگران اعلام کرده‌اند که اجرای کامل توافق جهانی کاهش تولید نفت که به‌تازگی بین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به دست آمد، می‌تواند بازار نفت را در سال آینده میلادی تثبیت کند و از خطر کاهش قیمت نفت در کوتاه مدت بکاهد.
با این همه، تحلیلگران همچنین درباره ادامه جنگ تجاری میان آمریکا و چین و تأثیر منفی آن بر تقاضای نفت در سال آینده میلادی هشدار دادند.
کاربیس آیریدین، اقتصاددان ارشد مؤسسه اینترنشنال فایننس گفت: توافق اخیر کاهش تولید نفت، اگر به‌طور کامل اجرا شود، بازار نفت را در سال آینده میلادی تثبیت می‌کند و از خطر کاهش جدید قیمت نفت در کوتاه مدت می‌کاهد.
با این همه، وی انتظار دارد رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۹ میلادی کمتر از سال ۲۰۱۸ میلادی باشد که دلیل اصلی آن کند شدن رشد واقعی تولید ناخالص داخلی در چین، هند و دیگر کشورهای آسیایی است.
این کارشناس گفت: این کند شدن، به‌طور عمده ناشی از تنش‌های تجاری و سیاست‌های انقباضی‌تر پولی در جهان است. ما انتظار داریم با فرض پایبندی قوی عربستان، امارات و کویت (به کاهش تولید) و پایبندی ضعیف‌تر عراق و کشورهای غیر عضو اوپک، میانگین قیمت شاخص‌های برنت و دبلیوتی‌آی در سال ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب ۶۷ و ۵۹ دلار باشد.
اوله هانسن، از مدیران ساکسو بانک نیز پیش‌بینی کرد که قیمت نفت افزایش یابد و احتمال می‌رود دوباره به بازه ۶۰ تا ۷۰ دلار برای هر بشکه بازگردد، اما اعلام کرد که در کوتاه‌مدت داده‌های مربوط به اقتصاد کلان و بازارهای سهام جهت حرکت قیمت نفت را تعیین خواهد کرد.
وی گفت: احتمال می‌رود کاهش ۳۰ درصدی (قیمت نفت) از ماه اکتبر سبب افزایش تقاضا شود و افزایش تولید در آمریکا را در ماه‌های آینده مهار می‌کند. این تحولات در کنار استمرار کاهش عرضه ایران باید سرانجام سبب افزایش قیمت نفت شوند.
با این همه، آیریدین با اعلام این که احتمال سقوط قیمت نفت به کمتر از ۵۰ دلار نیز وجود دارد، گفت: اگر تولید نفت آمریکا بتواند بر محدودیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل چیره شود، یا اگر پایبندی (به توافق جهانی کاهش تولید نفت) بسیار ضعیف باشد، در آن صورت قیمت‌ها می‌توانند به کمتر از ۵۰ دلار برسند.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.