صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / پروژه‌های جدید نفت و گاز در ۲۰۱۹ شتاب می‌گیرند
پروژه‌های جدید نفت و گاز در ۲۰۱۹ شتاب می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن،

پروژه‌های جدید نفت و گاز در ۲۰۱۹ شتاب می‌گیرند

گزارش یک مؤسسه مشاوره‌ نشان داد در سال آینده میلادی شمار پروژه‌های جدید نفت و گاز افزایش می‌یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, مؤسسه مشاوره وودمکنزی در گزارشی اعلام کرد: شمار پروژه‌های جدید نفت و گاز در سال آینده میلادی، پنج برابر سال ۲۰۱۵ خواهد بود، اما همچنان بعید است مجموع سرمایه‌گذاری برای تأمین تقاضای آینده نفت کافی باشد.
انتظار می‌رود در پی افت شدید قیمت نفت در چند ماه گذشته، هیئت مدیره شرکت‌های نفتی به رویه محافظه‌کارانه در سرمایه‌گذاری‌ها که پس از سال ۲۰۱۴ میلادی اتخاذ شده بود، همچنان پایبند بمانند.
انگس روجر، تحلیلگر وودمکنزی، اعلام کرد: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری جهانی در تولید نفت و گاز سال آینده میلادی به حدود ۴۲۵ میلیارد دلار برسد.
این در حالی است که مجموع سرمایه‌گذاری در این زمینه در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۷۷۰ میلیارد دلار بود. این رقم در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی به ۴۰۰ میلیارد دلار رسید.
روجر پیش‌بینی کرد سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در سال آینده میلادی، از رقم ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری لازم برای تأمین رشد تقاضا و جبران افت طبیعی تولید میدان‌های نفتی، بسیار کمتر باشد.
طبق گزارش دورنمای ۲۰۱۹ وودمکنزی، انتظار می‌رود شمار پروژه‌های بزرگ جدید نفت و گاز در سال آینده میلادی به ۵۰ مورد برسد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۰ مورد و در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۰ مورد بود. پروژه‌های بزرگ پروژه‌هایی هستند که دارای ذخیره‌هایی با بیش از ۵۰ میلیون بشکه معادل نفت و گاز باشند.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.