صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دیدار عمر البشیر با اسد در دمشق
دیدار عمر البشیر با اسد در دمشق

دیدار عمر البشیر با اسد در دمشق

رییس‌جمهوری سودان با هدف دیدار با مقام‌های سوری وارد دمشق شد و مورد استقبال رییس‌جمهوری سوریه قرار گرفت.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه از عمر البشیر، همتای سودانی خود استقبال کرد. از زمان آغاز درگیری‌های سوریه، البشیر نخستین رهبر عربی است که به این کشور سفر می‌کند.

خبرگزاری سانا از از دیدار رهبران دو کشور در کاخ ریاست‌جمهوری سوریه با محوریت تحولات این کشور و منطقه خبر داد.

اسد در این دیدار با تأکید بر حفظ هویت عربی کشورش به رغم مناقشات موجود، تصریح کرد که برخی کشورهای عربی به رهبری عربستان با مسلح کردن شورشیانی که به دنبال برچیدن دولت او هستند، به درگیری‌ها دامن می‌زنند.

بر اساس گزارش سانا، اسد و البشیر طی مذاکرات خود تأکید کردند: شرایط و بحران‌ها در تعدادی از کشورهای عربی، ما را به تجدید نظر و ایجاد روش‌های جدید در روابط کشورهای عربی مبتنی بر احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها ملزم می‌کند که این امر به نوبه خود باعث بهبود روابط عربی-عربی به طوری که منافع ملی عرب در نظر گرفته شود، خواهد شد.

این دو اظهار کردند، آنچه در منطقه و به ویژه در کشورهای عربی رخ می‌دهد، ضرورت سرمایه‌گذاری تمام امکانات و تلاش‌ها برای خدمت به مسائل عربی و ایستادگی در برابر طرح‌های مغایر با منافع کشورهای منطقه و ملت‌های آن را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری سودان خاطرنشان کرد، تضعیف سوریه منجر به تضعیف مسائل عرب می شود. آنچه در طول سال‌های گذشته اتفاق افتاده است، نمی‌تواند از این واقعیت جدا شود. با وجود جنگ علیه سوریه، این کشور با پایه‌های عربی استوار ماند.

البشیر ابراز امیدواری کرد که سوریه هرچه سریع‌تر بتواند نقش خود را در منطقه بازگرداند و سوری‌ها بتوانند آینده کشور خود را به دور از هرگونه دخالت خارجی تعیین کنند. او بر موضع کشور خود مبنی بر ایستادگی در کنار سوریه تأکید کرد.

وی افزود: جمهوری سودان آمادگی ارانه هر کمکی را برای حمایت از حفظ تمامیت ارضی سوریه دارد.

بشار اسد نیز تأکید کرد که سوریه به رغم همه چیزهایی که در طول سال‌های جنگ اتفاق افتاده، به عربی بودن وفادار ماند و به آن ادامه خواهد داد.

در عین حال، او تصریح کرد که وابستگی برخی کشورهای عربی به غرب برای ملت‌هایشان هیچ سودی نخواهد داشت و از این رو، پایبندی به عربی بودن و مسائل کشورهای عربی بهتر است.

اسد از رئیس‌جمهوری سودان بابت سفرش به سوریه تشکر و اظهار کرد که این سفر باعث بهبود روابط میان دو کشور خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.