صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / برگزاری بزرگداشت «ابوالعباس اسفراینی»

برگزاری بزرگداشت «ابوالعباس اسفراینی»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: بزرگداشت «ابوالعباس اسفراینی» سال آینده در اسفراین برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی، «حسین فرخنده»، در دیدار با فرماندار اسفراین، با بیان این‌که نگاه این اداره‌کل در برنامه‌ریزی شهرستان محوری است، اظهار کرد: در این راستا  با استفاده از منابع  استانی و ملی در هم‌افزایی فعالیت‌های سازنده می‌توان از جشنواره‌های استانی در شهرستان‌ها نام برد.

وی با اشاره به ابلاغ تفاهم‌نامه «گذر فرهنگی» از سوی وزارت ارشاد اسلامی برای استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: این تفاهم‌نامه به شهرداری‌های استان ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی تصریح کرد: این طرح در مکان‌های عمومی که  تجمع افراد زیاد و محل گذر مردم  است برای ارائه هنر هنرمندان و دیده شدن آثا و تولیدات آن‌ها در فضایی که از سوی شهرداری‌ها می‌تواند فراهم شود قابل اجراست.

فرخنده وجود مفاخر و مشاهیر فراوان را از مزیت‌های نسبی اسفراین دانست و گفت: معرفی و شناسایی مفاخر و مشاهیر بزرگ شهرستان و وصل شدن به این ریشه‌های فرهنگی و علمی به مواجهه منطقی جوانان با تغییرات برق‌آسای جامعه امروز کمک می‌کند.

وی، حمایت همه جانبه دستگاه‌ها و ادارات برای معرفی مفاخر اسفراین را خواستار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در ادامه این دیدار به کتابخانه در حال ساخت شهرستان اسفراین اشاره کرد و گفت: این پروژه با ٩٢ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است که امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

فرماندار شهرستان اسفراین هم در این دیدار با بیان این‌که در معرفی  مفاخر و مشاهیر بزرگ شهرستان کوتاهی شده است، گفت: از  مطالبات ما معرفی مفاخر و مشاهیر شهرستان است که به شناخت شهرستان و استان کمک می‌کند.

«طاهر رستمی» افزود: با نمادسازی مشاهیر و مفاخر می‌توان جوانان را به سمت این نخبگان سوق داد و در آینده شاهد مشاهیر بیشتری در شهرستان باشیم.

وی با بیان این‌که برگزاری همایش‌های علمی برای مشاهیر شهرستان با هزینه پایین و خروجی بالا با کمک دانشگاهیان امکان‌پذیر است، افزود: پیشنهاد شده هر سال یک دانشگاه روی معرفی یکی از مشاهیر و مفاخر شهرستان برنامه‌ریزی کند.

فرماندار شهرستان اسفراین از برگزاری  بزرگداشت «ابوالعباس اسفراینی» از مشاهیر این شهرستان در دوره غزنویان، در نیمه نخست سال ٩٨ خبر داد و گفت: رسانه‌ها در معرفی مشاهیر شهرستان ورود کنند.

رستمی یادآور شد: بخش زیادی از کار این کتابخانه اسفراین انجام شده و مشکل تجهیزات گرما و سرمایشی این کتابخانه باقی مانده  که منتظر تأمین اعتبارات است.

وی یادآور شد: این پروژه از مطالبات مردمی است و  باید بکوشیم این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.