صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / آغاز فصل جدید انسان‌محوری و افزایش کیفیت حمل‌ونقل عمومی در سازمان شهرداری‌ها
آغاز فصل جدید انسان‌محوری و افزایش کیفیت حمل‌ونقل عمومی در سازمان شهرداری‌ها

آغاز فصل جدید انسان‌محوری و افزایش کیفیت حمل‌ونقل عمومی در سازمان شهرداری‌ها

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به ارائه توضیحی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص تاکسی، اتوبوس و مترو پرداخت.

سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی جمالی‌نژاد در همایش روز ملی حمل و نقل که امروز با حضور وزیر کشور، رییس پلیس راهور، رییس سازمان ملی استاندارد، جمعی از شهرداران و استانداران و جمعی از مدیران حمل و نقل شهری برگزار شد، اظهارکرد: فصل جدیدی در راستای انسان‌محوری شهرها و به تبع آن نگاه افزایشی کیفیت زندگی و حمل و نقل عمومی در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در چند دهه اخیر شاهد بودیم و در این چند سال اخیر کارهای خوبی شامل نشست‌های علمی، گردهمایی‌ها و غیره انجام می‌گرفت.

وی ادامه داد: نگاهی که همیشه تجویز کردیم تا شهرها، کلانشهرها و روستاها داشته باشند، در خود سازمان شهرداری‌ها به عنوان نهاد نظارتی و نهاد هدایت‌گر شهرداری‌ها تلاش بر آن شد که وجود داشته باشند.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اضافه کرد: پیگیری جهت اجرایی شدن طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اقدام ارزشمندی است که آغاز شده و فکر می‌کنم با توجه به شرایط سختی که شاهد آن هستیم بتوانیم آن را در شهرهای بزرگ اجرا کنیم. همچنین اجرای قانون هوای پاک که شامل مباحثی نظیر معاینه فنی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود در دستور کار سازمان شهرداری‌هاست.

وی ادامه داد: از طرفی استفاده از خودروها و موتورها و دوچرخه‌های برقی را نیز در دستور کار داریم و اسقاط خودروهای فرسوده، پیگیری اجرایی شدن سند آسیب‌شناسی حمل و نقل مصوب هیات وزیران و استفاده از ظرفیت کمیسیون خاص امور کلانشهرها و تبدیل شهرهای خودرومحور به شهرهای انسان‌محور و تمام این موارد، گفتمان و اقدامات جدیدی است که در سازمان شهرداری‌ها آغاز شده است و فکر می‌کنم در آینده به شهرها و مراکز استان‌ها تسری یابد.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: ارتقاء سطح ایمنی ناوگان شهری و کاهش آمار تصادفات، شناسایی نقاط حادثه‌خیز شهر و استفاده از صندلی کودک در خودرو نیز از جمله اقداماتی است که در دستور کار خود قرار داده‌ایم. همچنین تدوین ضوابط نظارتی بر سرویس ادارات و مدارس، تدوین ضوابط نظارتی برای ساماندهی حمل و نقل بار، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، ارتقاء سطح کیفی تولید موتورسیکلت‌ها و امضای تفاهم‌نامه‌ای با معاونت فناوری ریاست جمهوری در عرصه موتورسیکلت‌های برقی از جمله اقدامات دیگر این سازمان بوده است.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور همچنین از اقدامات دیگر این سازمان به ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در شهرهای بزرگ و استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت‌ها اشاره کرد و گفت: همچنین در عرصه‌ هوشمندسازی اقداماتی نظیر بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در ارتقای سیستم‌های ناوبری ساماندهی حمل ونقلی اتوبوسرانی و استفاده از دوربین‌های نظارتی، هوشمندسازی طرح ترافیک و طرح LEZ نیز انجام شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ناوگان حمل و نقل ریلی اشاره کرد و ادامه داد: طول خطوط ریلی که در دست بهره‌برداری است ۹۵ کیلومتر بوده و تعداد ایستگاه‌های در دست بهره‌برداری نیز ۱۹۳ ایستگاه است. همچنین تعداد واگن‌های موجود ۱۷۳۹ واگن است و تعداد سفر سالانه نیز ۸۲۴ میلیون سفر است.

جمالی نژاد ادامه داد: طول خطوط قابل اضافه در پایان طرح ۱۴۰۰ ، ۲۸۹ کیلومتر و تعداد واگن‌های مورد نیاز تا پایان طرح ۱۴۰۰، ۲۰۰۰ واگن است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ تامین این تعداد محقق شود. همچنین تعداد مسافر سالانه اضافه شده ۱۵۵۳ میلیون سفر است و جمع کل خطوط در پایان طرح ۵۸۴ کیلومتر خواهد بود. همچنین طرح تامین ۳۱۵ دستگاه واگن مترو برای شیراز، اصفهان، تبریز و قم و تامین ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو برای کلانشهرها در دستور کار است که از این ۲۰۰۰ واگن ۶۳۰ دستگاه برای تهران محقق شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.