صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / نفوذ اقتصادی آمریکا با رشد بازارهای نوظهور کمتر خواهد شد
نفوذ اقتصادی آمریکا با رشد بازارهای نوظهور کمتر خواهد شد

وزیر اقتصاد قطر:

نفوذ اقتصادی آمریکا با رشد بازارهای نوظهور کمتر خواهد شد

وزیر اقتصاد قطر طی سخنانی در یک نشست گفت: گسترش روزافزون نقش اقتصادهای نوظهور سلطه اقتصادی آمریکا در جهان را طی سال‌های آینده کاهش خواهند داد.

 اسپوتنیک اعلام کرد، علی شریف عمادی وزیر اقتصاد قطر طی سخنانی در یک نشست دوره‌ای با عنوان پتانسیل رشد بازارهای نوظهور که به عنوان بخشی از نشست اقتصادی دوحه ۲۰۱۸ برگزار می‌شود،‌گفت: گسترش روزافزون نقش‌آفرینی اقتصادهای نوپدید احتمالا طی سال‌های آینده از سلطه اقتصادی آمریکا، خواهد کاست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، وی گفت: بازارهای نوظهور به سرعت در حال قوی شدن هستند و البته آمریکا می‌تواند همچنان از نظر بین‌المللی یک اقتصاد غالب باشد با این حال من فکر می‌کنم آمریکا دیگر نخواهد توانست آنگونه که امروز سلطه دارد به اعمال نفوذ خود ادامه دهد.

وزیر اقتصاد قطر معتقد است: ما در آینده شاهد فعالیت‌های بیشتری در بازارهای نوظهور خواهیم بود و آنها سهم بیشتری را در بازارهای جهانی کسب خواهند کرد.

این مقام قطری همچنین پیش‌بینی کرد: اقتصادهای نوپدید که در حال حاضر ۵۵ تا ۵۶ درصد تولید ناخالص جهان را در اختیار دارند طی ۵ سال آینده شاهد رسیدن این رقم به ۶۰ درصد اقتصاد جهانی خواهند بود.

وی درباره منطقه و نقش فزاینده اقتصادی آن در آینده گفت: چین و هند پیشتازان رشد اقتصادی جهانی هستند.

در نشست دوحه سران کشورهای مختلف جهان شرکت می‌کنند و این نشست روز گذشته آغاز شد و تا پایان وقت امروز ادامه خواهد داشت.

دبیرکل سازمان ملل،‌وزیر امور خارجه ترکیه و همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از جمله شرکت‌کنندگان در این نشست خواهند بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.