صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / استیضاح وزیر علوم فضای آرام دانشگاه‌ها را برهم می‌زند
استیضاح وزیر علوم فضای آرام دانشگاه‌ها را برهم می‌زند

رئیس دانشگاه ارومیه:

استیضاح وزیر علوم فضای آرام دانشگاه‌ها را برهم می‌زند

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه‌ها نیازمند ثبات و آرامش هستند و استیضاح وزیر علوم می‌تواند فضای آرام دانشگاه‌ها را برهم بزند.

محیط دانشگاه

دکتر رحیم حب نقی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تقاضای استیضاح دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسط برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه استیضاح وزرا حق نمایندگان مجلس می باشد، اما با توجه به فضای آرامی که با سیاست و تاکید جناب وزیر در مراکز آموزش عالی ایجاد شده و  دانشگاه ها کار خودشان را انجام می دهند، بهم زدن این آرامش و ثبات، منطقی بنظر نمی‌رسد.

وی بااشاره به اینکه اخیرا” چند پایگاه رتبه بندی معتبر جهانی مثل تایمز اعلام کرده که رتبه ۲۹ دانشگاه دولتی ایران با جهش قابل توجهی به محدوده ۶۰۰ تا ۱۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا ارتقا پیدا کرده است که این یک افتخار بزرگ بعد از انقلاب است یادآورشد:  در کنار این افتخار  بین المللی، وزارت علوم در سطح ملی نیز برای کارآفرین تربیت کردن فارغ التحصیلان دانشگاه ها و در گیر کردن آن ها به حل علمی مشکلات جامعه قدم های موثری برداشته است که آثار مبارک این برنامه ها به شرط ثبات و تداوم بتدریج در جامعه ظاهر خواهد شد. 

حب نقی افزود:  وزارت علوم مثل وزارتخانه های دیگر نیست و هرگونه تغییر در مدیریت کلان آن باعث وقفه در اجرای این گونه کارهای اساسی و برنامه های راهبردی خواهد شد، اکنون با توجه به انبوه مشکلات کشود و تحریم امریکا، زمان آن است که همه دست اندرکاران اعم از دانشگاهیان، دولت و نمایندگان مجلس دست در دست هم بدنبال حل مشکلات موجود و پیدا کردن راه حل برای آن ها باشیم.

وی ادامه داد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی بوده و رسیدن به این مهم، بدون ورود دانشمندان و دانشگاه ها به این عرصه امکان پذیر نیست لذا ایجاد ثبات و آرامش در دانشگاهها شرط اصلی و قدم اول توسعه و پیشرفت کشور می باشد.

رئیس دانشگاه ارومیه ادامه داد: از نمایندگان مجلس انتظار میرود پیگیر حل مشکلات و دغدغه های کلان کشور باشند.

وی افزود: بنا به اظهار نایب رییس مجلس تعداد ۲۸۰۰ دانشگاه در کشور وجود داشته و این تعداد، از دانشگاه های کشور چین با بیش از یک میلیارد جمعیت هم بیشتر است، این ها نشان می دهد ما باید با همفکری و هم افزایی با مجلس این مشکلات اساسی را که محصول سیاست گذاری های قبلی می باشد چاره جویی کنیم که حل اینگونه مسایل اصلی به وفاق و آرامش و تدبیر نیاز دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.