صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / آغاز درختکاری منازل شهروندان از ١٠ دیماه
آغاز درختکاری منازل شهروندان از ١٠ دیماه

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران:

آغاز درختکاری منازل شهروندان از ١٠ دیماه

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: ثبت‌نام برای کاشت درخت در منازل شهروندان در قالب طرح نهضت درختکاری از 10 دی ماه آغاز می‌شود.

کاشت درخت در روز درختکاری - کوهدشت

به گزارش کسب و کار نیوز، علی محمد مختاری با بیان اینکه در قالب طرح نهضت درختکاری تعداد قابل توجهی درخت از انواع گونه های بومی ، مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط اقلیمی در معابر ، حاشیه بزرگراه ها ، بوستانها و طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران کاشته می شود گفت: در همین راستا به منظور اجرای طرح فراگیر کاشت درخت در باغچه منازل شهروندان نیز ، برنامه ریزیهای لازم انجام و دستورالعمل‌های مربوطه به مناطق بیست و دو گانه شهرداری ابلاغ شده است . همچنین هماهنگی با سامانه ۱۳۷ بعمل آمده و شهرداری‌های مناطق موظف گردیده اند نسبت به تشکیل و تجهیز اکیپ های کاشت و تامین درختان اقدام نمایند . در همین راستا علاوه بر آگاهی رسانی عمومی از طریق رسانه‌های همگانی، ادارات فضای سبز مناطق نیز با نصب پلاکارد و بنر در محل های پر تردد به ساکنین هر منطقه اطلاع رسانی خواهند کرد.

مختاری در ادامه تاکید کرد: ثبت درخواست‌ها تنها از طریق سامانه ۱۳۷ و تماس یا مراجعه حضوری به مراکز تحقیقات ، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه محل سکونت شهروندان امکان پذیر بوده و تعداد درخت تحویلی و قابل کاشت در هر منزل با توجه به وسعت باغچه و نظریه کارشناس حداکثر چهار اصله ، شامل انواع گونه های زینتی شهری و برخی اقلام مثمر نظیر انجیر ، خرمالو ، سیب ، گلابی ، به و . .. می باشد . ضمناً با توجه به تراکم کار و تعداد زیاد درخواست ها ، اکیپ های مزبور از هر گونه اقدام در خصوص محوطه سازی معذور هستند و نگهداری درختان غرس شده توسط همکاران فضای سبز به عهده ساکنین محترم منازل می باشد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در خصوص درخواست هایی که از سوی شهرک ها ، مجتمع های مسکونی، ارگان ها و … مطرح می‌گردد که مایل به دریافت تعداد بیشتری نهال هستند، گفت: این مراکز  می‌بایست درخواست خود را بصورت مکتوب به منطقه مربوطه ارسال نمایند تا پس از بررسی و تأمین اعتبارات لازم مورد اقدام قرار گیرد.

وی ضمن قدردانی از همکاری شهروندان گرامی در اجرای منظم و به هنگام این طرح تصریح کرد: اکیپ های مراجعه کننده به درب منازل جهت کاشت درخت متشکل از مهندس مجرب ( ترجیحاً بانوان کارشناس) ، کارگر ماهر فضای سبز ، یک دستگاه وانت و دیگر ادوات و لوازم مورد نیاز  بوده و این اکیپ ها صرفاً بر اساس درخواستهای ثبت شده اعزام می شوند و موظف به ارائه کارت شناسایی می باشند.
مختاری با تاکید بر لزوم ثبت نام شهروندان برای استفاده از خدمات این طرح تصریح کرد: ثبت درخواست ها از تاریخ ۹۷٫۱۰٫۱۰  آغاز و تا ۹۷٫۱۲٫۱۰  ادامه خواهد داشت و کاشت درخت بر اساس اولویت‌های ثبت درخواست از ۱۵ دیماه لغایت ۱۵ اسفندماه به انجام خواهد رسید .

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، وی در پایان اظهار امیدواری کرد که شهروندان عزیز در نگهداری از این سرمایه‌های طبیعی شهر کوشا باشند و اجرای نهضت درختکاری گامی در جهت جلب مشارکت همشهریان در حفظ فضای سبز و تحقق آرمان “تهران ، شهری برای همه” باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.