صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / وزارت گردشگری اقدام موثر قوه مقننه در خصوص گردشگری است
وزارت گردشگری اقدام موثر قوه مقننه در خصوص گردشگری است

نماینده مردم اردستان:

وزارت گردشگری اقدام موثر قوه مقننه در خصوص گردشگری است

عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی به سوالاتی در خصوص فیلترینگ تلگرام و فضای مجازی و همچنین اوضاع فعلی گردشگری کشور پاسخ داد.

طباطبایی

سید صادق طباطبایی نژاد ضمن بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا فضای مجازی با فیلتر و … قابل کنترل است و اینکه چرا در این زمینه اجازه رقابت پذیری داده نمی‌شود؟ گفت: فضای مجازی چون موضوعی نوظهور است از این تکنولوژی عقب هستیم و مشکل کشورها با فضای مجازی فقط به ما بر نمی‌گردد، بلکه همه کشورهای جهان با این موضوع مشکل دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصل رقابت پذیری را قبول داریم، اما موضوع این است که در برابر این شبکه‌ها توان رقابت نداریم و در این زمینه نباید بازار را از خودی‌ها بگیریم و به دست دیگران بدهیم. می‌گوییم بازار را در اختیار خودی‌ها بگذاریم زمانی که توانمند شدند رقابت را شروع کنیم.

فضای مجازی حوادث دی ماه سال گذشته را هدایت کرد

طباطبایی نژاد تصریح کرد: معتقدم اقتدار این روزها به سوی فضای مجازی می‌رود، امنیت، سیاست، فرهنگ و اجتماع تحت تاثیر این شبکه‌ها قرار دارند. نمونه بارز آن حوادث دی ماه سال گذشته بود، چراکه شاید اتفاقات دی اعتراض به موسسه مالی اعتباری بود، اما آنچه آشوب را هدایت کرد شبکه های مجازی بودند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ میلیون جمعیت در تلگرام فعال بودند که پس از فیلترینگ کمتر شده‌اند و در این زمینه دانشگاه باید فعال‌تر وارد شود، تاکید کرد: دانشگاهی‌ها اکثرا در این زمینه فقط غر می‌زنند و کاری نمی‌کنند، فقط و فقط نمی شود از طریق محتواسازی در زمینه شبکه های مجازی وارد شویم. حاکمیت و برنامه ریزی فقط روی مصونیت نباید باشد گاهی اقتضائات موجب می‌شود که وارد زمینه فیلتر شویم. عیب اصلی شبکه مجازی این است که مرزها را از بین می‌برد.

وزارت گردشگری اقدام موثر قوه مقننه در خصوص گردشگری است

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به موضوع گردشگری و تصمیمات قوه مقننه در این زمینه اشاره کرد و گفت: وزارت گردشگری اقدام مهمی در این زمینه بود که صورت گرفت و خوشبختانه مصوب شد هرچند که نگاه‌ها به گردشگری همچنان درست نیست، اما باید به گردشگر به عنوان یک ظرفیت نگاه کنیم. برای مثال در مناطق کویری ظرفیت‌هایی وجود دارد که از بخشی استفاده شده و از بخش زیادی نیز باید استفاده شود و خوشبختانه در اردستان این مهم در حال انجام است.

طباطبایی نژاد مجدد به موضوع فضای مجازی بازگشت و خاطرنشان کرد: به عنوان یک عضو کمیسیون فرهنگی در خصوص فضای مجازی معتقدم باید برای فضای مجازی و تلگرام مرز تعریف کنیم. باید مرزها را ببینیم. هرچند گاهی در عملکردها اشتباه می‌کنیم همه باید دلسوزانه اوضاع فعلی کشور را بپذیرند و این موضوعات نیز تا زمان اضطرار امروز کشور بر قرار است.

کاخ سرهنگ‌آباد چهلستون کویر اردستان است

وی در خصوص کاخ سرهنگ آباد زواره اظهار کرد: این کاخ بنایی با ارزش است، میراث فرهنگی برای این بنا، بودجه مرمتی در نظر گرفت و مرمت آن نیز اجرایی شد که این موضوع موجب حساسیت و احتمالا دلیل رویداد تخریبی شد. این بنا چهلستون کویر اردستان لقب گرفته و پس از سانحه آتش سوزی قرار شد با وضعیت فعلی ثبت ملی شود.

طباطبایی‌نژاد افزود: برای تملک این مکان اقداماتی شده است و معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز اعلام کرد در این زمینه مشکلی ندارند و تاکنون نیز ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای آن جذب شده است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی به مسجد جامع با قدمت هزار ساله آن اشاره کرد و ادامه داد: در اردستان بنای تاریخی کم نیست؛ برای مثال مسجد پامنار هفت محراب دارد که در نوع خود بی نظیر است. هرچند که بخشی از این مسجد مرمت شده و از حالت تاریخی خارج شده بود، اما توانسته‌ایم که آن را حفظ کنیم.

سرطان‌زا بودن نیروگاه سیکل ترکیبی زواره مورد تایید نیست

طباطبایی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا نیروگاه سیکل ترکیبی زواره برای مردم آسیب‌زا است یا خیر، تصریح کرد: این نیروگاه توانسته در منطقه مزیت نسبی ایجاد کند و امکان ایجاد صنعت را فراهم آورده، هرچند که مدیران این نیروگاه افرادی متعهد هستند و صحبت‌هایی که در مورد سرطان زا بودن این نیروگاه می‌شود، تایید نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.