سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رهبر نیکاراگوئه اقدامات آمریکا و اتحادیه اروپا را “جرایم جنگی” خواند

رهبر نیکاراگوئه اقدامات آمریکا و اتحادیه اروپا را “جرایم جنگی” خواند

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه از ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای حملاتشان علیه کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی که سیاست‌های مستقل را دنبال می‌کنند، انتقاد کرد.

دنیل اورتگا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ دنیل اورتگا، رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه جمعه در نشست اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما در هاوانا گفت: تمام این اقدامات و این حملات که در سراسر جهان به دست آمریکای شمالی و قدرت‌های اروپایی انجام می‌شوند، هیچ توجیه قانونی ندارند، اینها جرایم جنگی هستند.

به گفته اورتگا، سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در قبال ونزوئلا و کوبا نقض قوانین بین‌المللی است.

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه گفت: با وجود اینکه اکثریت ۹۸ درصدی از اعضای سازمان ملل به توقف محاصره اقتصادی کوبا رای دادند، قدرت آمریکای شمالی از این تصمیم تبعیت نکرد.

این اظهارات اورتگا در حالی مطرح می‌شود که نیکاراگوئه بابت سرکوب اعتراضات اجتماعی چندین ماهه در این کشور و سرکوب حقوق دموکراتیک با انتقادات شدید اتحادیه اروپا و آمریکا مواجه است. اخیرا هم ایالات متحده در ۲۷ نوامبر تصمیم گرفت تا تحریم‌هایی علیه معاون رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه و بانوی اول و نیز مشاور امنیت ملی این کشور به اتهام فساد و نقض‌های حقوق بشری در نظر بگیرد. بعدا، آمریکا از جامعه جهانی درخواست کرد با پیوستن به این تحریم‌ها فشار بیشتری بر این کشور وارد کنند.

انتهای پیام   

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.