صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / خانه صنایع دستی و مرکز خود اشتغالی روستای «بلندو» افتتاح شد
خانه صنایع دستی و مرکز خود اشتغالی روستای «بلندو» افتتاح شد

نماینده مردم بندرعباس در مجلس:

خانه صنایع دستی و مرکز خود اشتغالی روستای «بلندو» افتتاح شد

خانه صنایع دستی و مرکز خود اشتغالی روستای «بلندو» از بخش مرکزی – تازیان با حضور نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و با هدف کارآفرینی و گردشگری و بازار کار برای روستائیان افتتاح شد.

هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس در مجلس، سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و جمعی از مدیران حوزه تعاون استان در این آیین حضور داشتند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شبستان، در این آیین همچنین کارخانه های دستی سنتی روستای بلندو شامل «بافت سرپاچه و بافت زیرهاش(آسیاب دستی)» که مدت ها قبل از بین رفته بود و اخیرا به همت شرکت تعاونی صنایع دستی گلابتون قشم احیا و بازسازی شده بود، رونمایی شد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه اشتغالزایی در صنایع دستی نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد، گفت: ایجاد خانه های صنایع دستی در قالب تعاونی ها می تواند ظرفیت بزرگی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باشد.

مهندس محمدعلی سلیمی افزود: به منظور ایجاد اشتغال در روستاها، راه اندازی یک خانه صنایع دستی در قالب تعاونی با هدف بسترسازی برای افزایش تولیدات صنایع دستی قابل عرضه به بازار و ایجاد اشتغال پایدار ضروری است.

وی، ترویج و برنامه ریزی برای حمایت از تولید، بستر سازی جهت افزایش تولید، ایجاد کارآفرینی، حمایت ازنوآوری و خلاقیت افراد، کمک به اقتصاد محلی و عرضه تولیدهای صنایع دستی را از جمله اهداف تشکیل خانه صنایع دستی عنوان کرد.

شرکت تعاونی صتایع دستی گلابتون قشم از سال ۸۶ به ثبت رسید و هم اکنون با هدف اشتغال مردم ساکن روستاهای بخش مرکزی بندرعباس دارای اثر بخشی نسبتا مناسبی بوده است.

از مهمترین آثار مثبت این تعاونی در روستاها، آموزش و توانمندسازی روستاییان در زمینه های تولیدات صنایع دستی، رودوزی ها بومی محلی، حصیر بافی و آثار سنتی و جدید بااستفاده از منابع دریایی است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.