صفحه اصلی / استان ها / کردستان / جامعه‌ای خسته از قبولی کنکور و مدرک‌گرایی
جامعه‌ای خسته از قبولی کنکور و مدرک‌گرایی

در مراسم هفته پژوهش در سنندج مطرح شد؛

جامعه‌ای خسته از قبولی کنکور و مدرک‌گرایی

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان، گفت: سایه کنکور بر سر آموزش و پرورش سنگینی کرده اما در تلاش هستیم که دانش آموزان را به سوی طرح‌های پژوهشی و فناوری سوق دهیم.

کنکور

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین فیروزی امروز( ۲۴ آذر ماه) در آغازین روز هفته پژوهش که در دبیرستان دخترانه شهیده مهری رزاق‌طلب سنندج برگزار شد ، با اشاره به برگزاری هر ساله این مراسم به عنوان هفته پژوهش در تمام مدارس استان، اظهار کرد: پژوهش هدفمند و فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی، شعار امسال در این هفته است.

وی با اشاره به مهم بودن امر پژوهش در مدارس‌ تصریح کرد: هدف از برگزاری مراسم نمادین در مدارس‌ استان، جلب توجه بخش‌های مختلف جامعه به امر پژوهش و فناوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، با بیان اینکه نقش معلمین در ساختن فردای جامعه بر اساس تربیت محققان جوان و نوجوانان است، عنوان کرد: ارزش کار معلمین خروج دانش آموزان محقق از مدارس و نوآوری در ساختن آینده کشور است. هدف آموزش و پرورش صرفا فرا گیری و حافظه پروری نیست بلکه،  افزایش قدرت تفکر دانش آموزان، دانش پژوهان و فناوران از جمله اهداف این سازمان است.

وی افزود: دانش آموزان با شروع خواندن کتاب به صورت علمی برای حل مسائل، ضمن شکوفایی شادی معنوی خود در سطح جامعه، موجب انجام کارهای بزرگ و نقش آفرینی در سطح ملی و جهانی می‌شوند.  پژوهش‌گران به مرز و محدوده جغرافیایی خاصی محدود نشده و متعلق به بشریت هستند.

فیروزی، تربیت پژوهشگران و فناوری در آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: در این راستا باید از کتاب درسی برای پرورش فکری، تدبیر و تفکر دانش‌آموزان استفاده کرد.

وی با اشاره به ارزش معلمان و قدر دانی آنها، ذکر کرد: امروز در آغازین روز هفته پژوهش و فناوری از معلمین در خواست می‌کنیم پرورش پژوهشگران را در دستور کار و برنامه‌ریزی خود قرار دهند. 

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، بیان کرد: مدیران و اولیای مدارس به‌جای حافظه‌پروری، پرورش نیروهای خلاق و پژوهشگران و فناوران را در دستور کار خود قرار دهند چرا که پژوهش یک نیاز اصلی در جامعه است.

فیروزی با اشاره به اینکه جامعه از قبولی کنکور و مدرک‌گرایی خسته شده است، گفت: جامعه در این شرایط نیازمند پژهشگر، فناور، مبتکر و مهندسان نوآوری بوده که در راستای خلق ثروت ملی تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: خلق فعالین پژوهش‌گر از طریق مدارس صورت می‌گیرد و در آموزش و پرورش‌های توسعه یافته، تربیت پژوهشگران و محققان بسیار حائز اهمیت است. یکی از مبانی هفته پژوهش تولید انسان‌های متفکر و کاوشگر بوده و باید کودکان را از همان ابتدای پیش دبستان به تربیت پژوهشگرانه آموزش داد تا بتواند به آینده روشن دست یابند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.