صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بن‌بست هسته‌ای کره شمالی طولانی شده/با ادامه خواسته‌های آمریکا اون می‌تواند برنامه B داشته باشد
بن‌بست هسته‌ای کره شمالی طولانی شده/با ادامه خواسته‌های آمریکا اون می‌تواند برنامه B داشته باشد

بن‌بست هسته‌ای کره شمالی طولانی شده/با ادامه خواسته‌های آمریکا اون می‌تواند برنامه B داشته باشد

وزیر پیشین اتحاد دو کره در سئول اعلام کرد : اگر واشنگتن برای ادامه تحریم‌ها تا خلع سلاح کامل هسته‌ای اصرار ورزد کره شمالی می‌تواند برنامه"B" داشته و به زندگی تحت تحریم ادامه دهد.

تاریخچه توافقات آمریکا و کره شمالی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، لی جونگ-سئوک، وزیر پیشین اتحاد دو کره در سئول در کنفرانسی اعلام کرد: رهبر کره شمالی به دنبال بازسازی اقتصاد کشور است و بر همین اساس تصمیم گرفته توافق هسته‌ای با آمریکا داشته باشد اما غیرمحتمل است که او در برابر آمریکا به طور یک جانبه امتیاز دهد.

لی با هشدار به اینکه ممکن است مذاکرات هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا دچار بن بست طولانی شود؛ افزود: اگرچه من فکر می‌کنم که احتمال خروج کره شمالی از مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کم است اما فکر می‌کنم می‌تواند برنامه “B” داشته باشد.

او در ادامه اظهارتش با بیان اینکه کره شمالی خواستار رفع تحریم‌ها در برابر خلع سلاح هسته‌ای است، گفت این در حالی است که آمریکا می‌خواهد تحریم‌ها را تا زمانی که کره شمالی خلع سلاح هسته‌ای شود، ادامه یابد.

وی گفت: غیرمحتمل است که پیونگ یانگ امتیازهای یک جانبه به آمریکا بدهد. دونالد ترامپ لازم است در صورت برداشته شدن گامهای اصلی و ملموس از سوی کره شمالی تحریم‌ها را علیه این کشور فورا لغو کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.