صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / اعتبارات اندک پژوهشی بازنگری شود
اعتبارات اندک پژوهشی بازنگری شود

استاندار خراسان‌شمالی:

اعتبارات اندک پژوهشی بازنگری شود

استاندار خراسان‌شمالی گفت: پژوهش باید کاربردی، و نتیجه آن در اجرا مشخص شود.

استاندار خراسان شمالی

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمدعلی شجاعی» در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار در دانشگاه پیام نور با اشاره به این‌که اگر نگاه علمی به مسائل پژوهشی وجود داشته باشد، بسیاری از هزینه‌ها کاهش می یابد، اظهار کرد: باید الفبای اجرای کارهای پژوهشی از دانشگاه‌ها آغاز شود تا به وسیله پژوهش خلاءها از میان بروند.

وی با بیان این‌که انجام تحقیقات و پژوهش اهمیت بسیاری دارد، افزود: پژوهش در سطح کشور دارای اهمیت است، از همین‌رو مدیران و مسئولان باید بیش از این به جایگاه پژوهش بها دهند.

استاندار خراسان‌شمالی تصریح کرد: میزان اعتباری که برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در اختیار قرار می‌گیرد، اندک است و باید بازنگری انجام شود.

به گفته شجاعی، هر سال باید یک یا دو طرح در اولویت پژوهش قرار بگیرد و اعتبار لازم را دریافت کند تا به سرانجام برسد و بتوان مشکل استان را برطرف کند، نمی‌توان همه طرح‌ها را با اعتبار اندک پیش برد و نتیجه مناسبی نیز بدست نیاورد.

مقام عالی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های پژوهشی به دانشگاه‌ها واگذار شود و اعتبارات آن هم اختصاص یابد تا طرح کامل به مرحله اجرا برسد و زمانی که ارتباط میان مراکز آموزش عالی و صنعت پررنگ‌تر شود می‌توان نتایج پژوهش را حس کرد.

وی یادآور شد: دانشگاهیان خراسان‌شمالی نقشه راه کاربردی شدن پژوهش را ارائه دهند، همه بخش‌ها باید علم‌محور باشند و پیوند میان دانشگاه‌ها افزایش یابد.

شجاعی تصریح کرد: علم و صنعت و بخش اجرا باید در کنار هم قرار گیرند تا اقتصاد علم محور بر پایه تحقیقات و پژوهش داشته باشیم و از پرداختن به فعالیت‌های پژوهشی پراکنده و کم‌اثر اجتناب شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.