صفحه اصلی / سرخط خبرها / آمار بالای دستگیری مجرمان میراث فرهنگی در همدان
آمار بالای دستگیری مجرمان میراث فرهنگی در همدان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان اعلام کرد

آمار بالای دستگیری مجرمان میراث فرهنگی در همدان

فرمانده‌ یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: استان همدان رتبه برتر دستگیری مجرمان حوزه‌ میراث فرهنگی را به خود اختصاص داد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ حاجی‌عزیزی بیان کرد: در ۹ ماه گذشته، ۴۲۹ قلم اشیاء تاریخی در استان همدان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: استان همدان با دستگیری ۱۰۹ نفر حفار غیرمجاز، بالاترین آمار را در این زمینه نسبت به سایر استان‌ها به خود اختصاص داده است.

حاجی‌عزیزی ادامه داد: بیشتر دستگیری‌ها به ترتیب در  شهرستان‌های اسدآباد با ۱۹ نفر، همدان با ۱۷ نفر و کبودراهنگ با ۱۷ نفر بوده که در این ارتباط حدود ۱۶۸ شئ تاریخی اصل و ۲۶۱ شئ بدل نیز کشف و ضبط شده است.

وی تأکید کرد: تمام این اقدامات و فعالیت‌ها با همکاری سازنده و مداوم ناجا و استفاده بهینه از ظرفیت‌های متقابل و تبادل تجربیات، جلب مشارکت‌های اجتماعی و دخیل کردن مردم در حفظ و حراست از مواریث فرهنگی، ممکن شده است.

فرمانده‌ یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان اظهار کرد: طرح‌های ابتکاری برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های برون‌سازمانی دریچه‌ای تازه در روند انجام وظایف گشوده که منجر به ارتقاء سطح حفاظت از آثار در استان شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

الزام صدور صورتحساب الکترونیکی از اول مهرماه

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص شرایط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.