صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / همکاری سه‌جانبه ایران،افغانستان و پاکستان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر
همکاری سه‌جانبه ایران،افغانستان و پاکستان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر

همکاری سه‌جانبه ایران،افغانستان و پاکستان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر

ایران، پاکستان و افغانستان در مذاکرات اخیر خود موافقت کرده‌اند تا راهکاری برای چالش‌های بوجود آمده به سبب قاچاق مواد مخدر بیابند.

ایران افغانستان پاکستان

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی پیش از این در دیداری با عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس افغانستان اظهارداشته بود: روابط تهران و کابل، روابطی فراتر از همسایگی است و از همین رو غلبه بر تروریسم و استقرار ثبات و امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دو چندانی دارد.

روحانی در ادامه با اشاره به مشکل تولید و تجارت مواد مخدر تصریح کرد: معضل مواد مخدر آسیب‌های زیادی به  هر دو ملت ایران و افغانستان وارد کرده و حل جدی آن فقط در گرو همکاری متقابل است. ایران با توجه به تجاربی که در این زمینه دارد آماده است به دولت افغانستان در زمینه مبارزه با کشت خشخاش و توسعه کشت‌های جایگزین کمک کند.

همچنین سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر دردیدادر خود با رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر پاکستان در سال ۹۶ گفته بود: روابط ایران و پاکستان روابط دیرینه‌ای است و ما مرز مشترک طولانی با این کشور داریم، از این رو تامین امنیت و همکاری مشترک میان دو کشور اصل مهمی است.

وی با بیان اینکه همکاری اطلاعاتی میان دو کشور ایران و پاکستان برقرار است، گفت: مرکز تبادل و همکاری اطلاعاتی میان ایران، پاکستان و افغانستان فعال است و ما موارد مختلفی را از طریق پیگیری در این مرکز انجام می‌دهیم.

زاهدیان با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های مشترک اظهار کرد: باید دو طرف با ایجاد موانع در مرز و افزایش همکاری‌های خود با این پدیده مبارزه کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.