صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / عملیاتی شدن طرح ملی گردشگری سلامت در کشور
عملیاتی شدن طرح ملی گردشگری سلامت در کشور

رئیس اپراتور شبکه علمی کشور مطرح کرد:

عملیاتی شدن طرح ملی گردشگری سلامت در کشور

رئیس اپراتور شبکه علمی کشور از عملیاتی شدن طرح ملی گردشگری سلامت با بهره‌مندی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به عنوان طرحی موثر در چرخه تجارت الکترونیک خبر داد و گفت: در این حوزه به زودی شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود.

گردشگری سلامت

سادینا آبایی در حاشیه دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش و جایگاه گردشگری سلامت در وضعیت فعلی کشور، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی از ارائه کنندگان این طرح با استفاده از زیرساخت ارتباطی، مراکز داده زیرساخت نرم افزاری و ارتباط مطمئن در خارج از کشور هستند.

وی وجود گستره فراوان متخصصین، جایگاه مناسب کیفی تجهیزات درمانی و تولیدکنندگان سرآمد در کشور و نرخ برابری ارز در مقابل ریال که هر صادراتی را مرقوم به صرفه می‌کند را از مهمترین مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

رئیس اپراتور شبکه علمی کشور کنشگران اصلی این طرح را ناظرین بخش دولتی و خصوصی معرفی کرد و گفت: شبکه علمی ایران ارائه کننده خدمات چهارگانه تسهیل گری و مدیریت چرخه در عملیاتی شدن این طرح است.

آبایی همچنین ذی ‎نفعان اجرای این طرح را بخش حاکمیتی دولتی از جمله وزارت بهداشت با هدف توسعه اقتصاد علم کشور بخش پزشکی، توسعه صنعت درمانی کشور و ایجاد اشتغال برای پزشکان غیرشاغل یا کمتر مشغول دانست و گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر ذی‌نفعان عملیاتی شدن این طرح در بخش دولتی است.

وی با تاکید بر گسترش و ترویج توریسم سلامت در کشور، ارتباط پزشکان داخلی با بیمارستان‌های دیگر کشورهای را از جمله رویکردهای خارجی کمک کننده به حوزه گردشگری سلامت در ایران برشمرد و گفت: وجود ایرانیان مقیم خارج از کشور ظرفیت بالایی برای ما محسوب می‌شوند که با استفاده از حضور آنان می‌توان این مقوله را رونق و گسترش داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.