صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشجویان حتی نسبت به جُنگ‌های شادی هم رغبتی ندارند
دانشجویان حتی نسبت به جُنگ‌های شادی هم رغبتی ندارند

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد:

دانشجویان حتی نسبت به جُنگ‌های شادی هم رغبتی ندارند

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویان دانشگاه فردوسی حتی نسبت به شرکت در برنامه‌های جنگ شادی هم دیگر چندان رغبتی ندارند.

دانشگاه فردوسی مشهد در آستانه روز دانشجو

مصطفی سلیمانی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معروف است که می‌گویند دانشجو موذن جامعه است و اگر موذن خواب بماند نماز امت قضا می‌شود، وضعیت فعلی کشور ما دقیقا همین است، دانشجویان که نخبگان سیاسی، علمی و فرهنگی ما هستند دچار رخوت و سستی شدند و در خیلی مسائل مثل روشنگری و آگاهی رسانی به مردم درباره حقوق‌شان و مطالبات دانشجویی کوتاهی می‌کنند.

این فعال دانشجویی افزود: طی دوره‌های قبل یکی از گفتمان‌های اصلی دانشجویان بحث عدالت خواهی بود و این خود محرکی بود که جنبش دانشجویی از پویایی بیشتری برخوردار باشد ولی هنگامی که یک سری دولت‌ها با شعار عدالت‌خواهی بر سر کار آمدند و با توجه به عملکردی که داشتند این شعار را لوث کردند مقداری دغدغه‌مندی دانشجویان در این زمینه کم شد.

وی اظهار کرد: یک مشکل اساسی این است که خیلی از مدیران دانشگاهی فاقد دید فرهنگی هستند و این دیدگاه باعث تبعیض گذاشتن میان تشکل‌ها می‌شود، مگر  جایی که حس کنند می‌توانند از یک تشکل بهره‌برداری داشته باشند و آن تشکل نیز موجی راه بیاندازد و مسئولین با سوار شدن بر آن موج به برخی از اهدافشان برسند، به همین خاطر ما همیشه در بحبوحه انتخابات شاهد ظهور یک سری تشکل‌های یک بار مصرف هستیم و طبیعی است که جنبش دانشجویی گاهی اوقات به انحراف کشیده شود و زمینه‌ای برای رسیدن اهداف شخصی برخی افراد شود.

سلیمانی‌نسب با اشاره به رخوت دانشجویان گفت: دانشجویان دانشگاه فردوسی حتی نسبت به شرکت در برنامه‌های جنگ شادی هم دیگر چندان رغبتی ندارند، متاسفانه دانشجو صرفا درگیر مسائل مختلف همچون درس و کار و زندگی و دغدغه‌های مالی شده است، رخوت و سستی در واقع تمام زوایای زندگی شان را در برگرفته نه فقط حوزه سیاسی را. شاید کمتر پیش بیاید تا به یک فعالیت غیر درسی تمایلی نشان دهند، به طور کلی دانشجویان دنبال برنامه‌ای می‌روند که از نشاط بیشتری برخوردار باشد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.