صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / رویداد کارآفرینی (استارت آپ ویکند) جهانی است

دبیر اجرایی نخستین رویداد کارآفرینی کشور در حوزه گاز گفت

رویداد کارآفرینی (استارت آپ ویکند) جهانی است

دبیر اجرایی نخستین رویداد کارآفرینی کشور در حوزه گاز گفت: استارت آپ ویکند رویدادی جهانی بوده و راهی برای ارایه طرح های نو، ایده های خلاق و برتر است.

علی سروش در مراسم افتتاح نخستین رویداد استارت آپ حوزه گاز که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و به میزبانی شرکت گاز استان قزوین در حال برگزاری است، تاکید کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار رویداد کارآفرینی (استارت آپ) در سطح جهان و یک هزار مورد نیز در زمینه های مختلف در کشور برگزار شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، این مسئول اجرایی در ادامه یادآور شد: استارت آپ به معنی یک آخر هفته ای که به کسب و کار کمک کند گفته می شود و در آن فرد در سه روز آخر هفته ایده خود را مطرح و در نهایت نیز با نتیجه گیری از طرح مورد نظر خود، راه کسب و کار را پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه از یک ماه گذشته برای برگزاری این رویداد کارآفرینی اطلاع رسانی شده و تاکنون نیز ۶۰ ایده و طرح به دبیرخانه ارسال شده، افزود: صاحبان ایده های منتخب در روز نخست ابتدا نسبت به انتخاب مربی و تیم های مورد نظر خود اقدام کرده و در روز دوم نیز با حضور در کارگاه های بوم کسب و کار پیش بینی شده اقدام به تکمیل طرح های خود خواهند کرد.
این مسئول اضافه کرد: در روز سوم و پایانی که با حضور داوران و حمایت کنندگان مالی برگزار می شود شاهد آخرین تلاش گروه های شرکت کننده در جهت ارایه ایده و طرح های مورد نظر خواهیم بود.
به گفته دبیر اجرایی نخستین رویداد کارآفرینی کشور، در نهایت سه تیم برتر این دوره با رای نهایی داوران انتخاب و به نفرات برتر ۵۰ میلیون ریال، دوم ۳۰ میلیون و سوم نیز ۲۰ میلیون ریال اهدا می شود.

**کار تیمی و حل مساله مهمترین راه کسب و کار است
یک استاد دانشگاه و کارآفرین برتر کشور نیز در این رویداد استارت آپی اظهار داشت: به طور طبیعی از ارایه یک ایده انتظار خروج طرح پژوهشی نمی رود چرا که باید ابتدا ایده مورد نظر مورد پژوهش قرار گرفته و پس از بررسی در مراکز پژوهشی، در صورت توجیه اقتصادی به مرحله اجرا گذاشته شود.
علیرضا فریدونی در ادامه، مهمترین راه کسب و کار را فعالیت تیمی و حل مساله دانست و یادآور شد: در ابتدا با جمع آوری ایده ها باید تیم ساخته شود و در صورت عدم انجام این کار، ایده به طور حتم با شکست همراه خواهد بود.
به گفته وی، هر کار تیمی نیازمند یک رهبر است و نتیجه کاری که وظایف افراد در آن مشخص نباشد نتیجه معکوس به همراه خواهد داشت.
فریدونی، توانایی همکاری و ایجاد ارتباط موثر با دیگران برای رسیدن به هدف مشترک را تعریف کار تیمی برشمرد و اضافه کرد: یک تیم باید در وهله نخست انعطاف پذیر بوده و مبادلات اطلاعاتی نیز به طور مستمر در بین افراد تیم جریان داشته باشد.
نخستین رویداد استارت آپ ویکند در حوزه گاز کشور از سوی شرکت گاز استان قزوین از امروز در دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آغاز و تا سه ادامه خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.