صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آرزوهای که در باتلاق شعار و وعده‌های واهی در حال غرق شدن است + فیلم
آرزوهای که در باتلاق شعار و وعده‌های واهی در حال غرق شدن است + فیلم

/صدای دانشجویان دانشگاه شریف در ایسنا/

آرزوهای که در باتلاق شعار و وعده‌های واهی در حال غرق شدن است + فیلم

"روز دانشجو" یک عنوان یا یک روز مشخص نیست تا وسیله‌ای برای شوی تبلیغاتی عده‌ای از سیاستمداران در دانشگاه‌ها باشد که تربیون دست بگیرند و با نمایش چهره‌ای مردمی، خودشان را تافته‌ جدابافته از مسئولان دیگر بدانند و دیگری را عامل اصلی مشکلات و چالش‌های جامعه خطاب کنند، باید بپذیریم که دانشجویان همیشه و همه روز هوشیار، آگاه،‌ تحلیل‌گر و با بینش عمیق هستند. می‌بینند، می‌پرسند، مطالبه می‌کنند و آرزوهای خود را فریاد می‌زنند. آرزو و مطالباتی که به نظر می‌رسد اگر مسولان کشور بازهم آنها را نشنوند و یا به آن توجه نکنند در باتلاق شعار و حرف صرف، غرق خواهند شد.

مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: متاسفانه بسیاری از این دانشجویان برای فعالیت در عرصه‌های مختلف علمی از پشتوانه مالی لازم بهره‌مند نیستند و اغلب دانشجویان با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: موضوعی که در دانشگاه صنعتی شریف بسیار به چشم می‌خورد این است که دانشجویان این دانشگاه بیش از هر چیزی به آموزش و تحصیل اهمیت می‌دهند و این‌که دانشجویان مادام در استرس کسب نمره و نوشتن یک مقاله پژوهشی هستند، طبیعتا با وجود فضای لازم امکان حضور در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را نخواهند داشت و اگر این نوع درگیری‌ها کاهش پیدا کند این دانشجویان نیز می‌توانند در فعالیت‌های مختلف شرکت کنند.

تریبونی که سخنران ندارد

این دانشجو در پایان خاطر نشان کرد: جمله معروفی که می‌گوید آیا دانشجو دنبال سیاست است یا سیاست دنبال دانشجو امری است که در حال حاضر در دانشگاه‌ها مشاهده می‌شود به گونه‌ای که تریبون آزادی برای دانشجو در این مراکز وجود دارد، اما امکان صحبت کردن در آن وجود نخواهد داشت و دانشجو امنیت خاطر برای بیان مطالبه و نقد نخواهد داشت.

About Nastooh.ir

  ۰۰:۰۰           

۰۰:۰۰

 ۰۰:۰۰

         

         

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.