صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / ۵۰۰ شرکت کارآفرین در دانشگاه شریف فعالیت می کنند
۵۰۰ شرکت کارآفرین در دانشگاه شریف فعالیت می کنند

در دومین کنفرانس ملی کارآفرینی مطرح شد

۵۰۰ شرکت کارآفرین در دانشگاه شریف فعالیت می کنند

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون 470 تا 500 شرکت دانش بنیان بر مبنای کارآفرینی فناورانه با پرچم داری دانشگاه صنعتی شریف در کشور شکل گرفته و فعالیت می کند.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون ۴۷۰ تا ۵۰۰ شرکت دانش بنیان بر مبنای کارآفرینی فناورانه با پرچم داری دانشگاه صنعتی شریف در کشور شکل گرفته و فعالیت می کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل قادری فر روز سه شنبه در کنفرانس ملی کارآفرینی در دانشگاه صنعتی شریف، اظهار کرد: بیش از یکهزار استارتاپ در منظومه راهبری علم و فناوری کشور در حال فعالیت هستند و ایران در این زمینه دارای رتبه نخست منطقه است.
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: ایران در اکوسیستم استارتاپی یکی از کشورهای پیشرو است و رشد خوبی در حوزه تولید علم با رویکرد توسعه شاخص های شتابدهنده کارآفرینی دارد.
کارآفرینی فناورانه
وی با اشاره به اینکه کارآفرینی وارد عرصه جدید شده است، تصریح کرد: هم اکنون توسعه زیست بوم نورآورانه در کشور به درستی در حال انجام است و باید برای توسعه مفهوم کارآفرینی فناورانه برنامه ریزی های بیشتری انجام شود.
قادری فر با بیان اینکه کار آفرینی فناورانه بالاتر از کار آفرینی عمومی است، افزود: کارآفرینی فناورانه ارزش افزوده بیشتری به همراه دارد.
وی همچنین در خصوص ویژگی های کارآفرینی فناورانه، ادامه داد: کارآفرینی فناورانه دارای خلاقیت، شهامت و جسارت است و به دلیل سختی مسیر ریسک پذیری و موانع بیشتری نیز دارد.
قادری فر تصریح کرد: برای توسعه مفهوم کارآفرینی فناورانه نیاز به ابزار و چارچوب های آموزشی است که شکل گیری سرمایه گذاری های خطر پذیر یکی از این ابزار ها است.
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: در حال حاضر اقدامات خوبی آغاز شده و ۱۸ تا ۲۰ صندوق با سرمایه گذاری ریسک و خطر پذیر شکل گرفته که در فرابورس نیز ثبت شده است.
وی افزود: باید ماللکیت معنوی با چارچوب های قانونی و بستر سازی مناسب برای توسعه کار آفرینی فناورانه با حمایت نهاد های مرتبط ایجاد شود. با حمایت از این موضوع شاهد کمک و راهبردهای استراتژیک اندیشمندان و محققان حوزه خواهیم بود که در نهایت اثرهای بیشتری خلق می شود.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی با حضور و افزایش رویداد های علمی داخلی و شرکت های دانش بنیان تحقق پیدا می کند.

 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.