صفحه اصلی / سیاسی / دولت / ۲۷۰ هزار فرصت شغلی با ۲۱ هزار میلیارد تومان منابع ایجاد می‌شود
۲۷۰ هزار فرصت شغلی با ۲۱ هزار میلیارد تومان منابع ایجاد می‌شود

طی توافق‌نامه وزارت صنعت و سازمان برنامه

۲۷۰ هزار فرصت شغلی با ۲۱ هزار میلیارد تومان منابع ایجاد می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از انعقاد تفاهم‌نامه، ایجاد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی در حوزه صنعت و معدن خبر داد.

محمدباقر نوبخت صبح امروز در جلسه یادداشت تفاهم ایجاد اشتغال در حوزه صنعت که با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سازمان برنامه و بودجه منعقد شد، اظهار داشت: کمتر از یک ماه پیش ۸۲ هزار فرصت شغلی با مبلغ ۱۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی، نظام بانکی و خزانه برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ایجاد فرصت شغلی در بخش صنعت، معدن تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده تا ۲۷۰ هزار فرصت شغلی در این حوزه داشته باشیم، در سال جاری با تحریم‌ها روبه‌رو شدیم و سخن این است که آیا با وجود اهداف برنامه ششم توسعه، آن را کنار بگذاریم؟ و خواست دشمن کنار گذاشتن اهداف است، طبعا طی چهل سال گذشته بدخواهان همیشه دنبال این بودند.

وی تأکید کرد: در شرایط تحریمی به جای زانو زدن باید قیام کرد و ایستاد و کار کرد و مسیر رشد و توسعه را در جنگ اقتصادی ادامه داد.

نوبخت با بیان اینکه هدف نهایی تبصره ۱۸ قانون بودجه، اشتغال است که بدون تولید امکان‌پذیر نیست، برای بخش صنعت و معدن ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی، ۱۰ هزار میلیارد تومان از نظام بانکی و یک‌هزار میلیارد تومان از خزانه برای مابه‌التفاوت سود تسهیلات که جمعا ۲۱ هزار میلیارد تومان است پیش‌بینی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه نرخ سود تسهیلات مناطق محروم ۱۲ درصد و برای سایر مناطق ۱۴ درصد است، گفت: ۳ واحد درصد آن را دولت به صورت یارانه کمک می‌کند.

وی در مورد جزئیات قرارداد منعقده گفت: این قرارداد در چهار برنامه تنظیم شده که برای ۲ هزار و ۶۶ واحد نیمه تمام، صنعتی و معدنی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، کامل خواهند شد و ۱۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی دومین بخش را مربوط به بازسازی و نوسازی ۲ هزار و ۱۶۵ واحد صنعتی، معدنی و صنوف دانست و گفت: ۵۲ هزار فرصت شغلی نیز در این بخش ایجاد می‌شود، همچنین ۸۸ هزار فرصت شغلی دیگر در بخش سرمایه در گردش واحد‌ها پیش‌بینی می‌شود.

نوبخت افزود: در بخش کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی مبلغ ۴۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که یک‌هزار فرصت شغلی به همراه دارد.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.