صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / یورش سربازان اسرائیلی به دفتر خبرگزاری وفا در رام‌الله
یورش سربازان اسرائیلی به دفتر خبرگزاری وفا در رام‌الله

یورش سربازان اسرائیلی به دفتر خبرگزاری وفا در رام‌الله

در پی یورش سربازان اسرائیلی به دفتر خبرگزاری وفا در رام‌الله و برخی خانه‌ها و مغازه‌ها، دبیرکل کمیته اجرایی ساف این یورش را حمله‌ای دیوانه وار با حمایت ترامپ توصیف کرد.

سربازان اسرائیلی

به گزارش کسب و کار نیوز، سربازان رژیم صهیونیستی به دفتر خبرگزاری فلسطین (وفا) واقع در شهر رام‌الله یورش برده و به گفته شاهدان عینی، آنها خبرنگاران حاضر در دفتر را در یکی از اتاق‌ها حبس کرده و سپس گاز اشک‌آور به داخل اتاق انداختند.

به گفته برخی منابع پزشکی و شاهدان عینی، ده‌ها فلسطینی در درگیری‌ها با سربازان اسرائیلی در شهر رام‌الله دچار مشکلات تنفسی شدند.

درگیری‌ها میان جوانان فلسطینی و گروهی از نظامیان اسرائیلی که به رام‌الله یورش برده و به تعدادی از خانه‌ها و مغازه‌ها حمله و دوربین‌های مدار بسته را جمع آوری کردند، آغاز شد.

صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در بیانیه‌ای یورش ارتش اسرائیل به دو شهر رام‌الله و البیره را اقدامی دیوانه‌وار با حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا توصیف کرد.

عریقات در این بیانیه از جامعه جهانی خواست برای محاکمه اشغالگران به دلیل جنایاتشان و نقض قوانین فورا اقدام کرده و حمایت بین‌المللی فوری را برای فلسطینی‌ها فراهم کنند.

همچنین دبیرکل کمیته اجرایی ساف از اسرائیل خواست به جای نقض برنامه‌ریزی شده توافقنامه‌ها و تعهدات و اشغال استعمارگرانه و غیرقانونی، با پایان دادن به اشغالگری برای دستیابی به راه‌حلی عادلانه و دائمی وقت بگذارد.

احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: این یورش‌ها بار دیگر ثابت کرد که دولت نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) بر این باور است که روند صلح و توافقنامه‌های امضا شده شامل حال او نمی‌شوند.

مجدلانی افزود: چیزی که اسرائیل از تشکیلات خودگردان می‌خواهد، یک نقش کارکردی است نه بیشتر، حتی به این نقش کارکردی در زمینه امنیتی اطمینان ندارد.

عضو کمیته اجرایی ساف تاکید کرد: آنچه رخ داد (یورش سربازان اسرائیلی به رام‌الله و البیره)، درستی مصوبه‌های شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش برای پایان دادن به تمامی توافقنامه‌های موقت و در راس آنها هماهنگی‌های امنیتی در پیش گرفته شده را ثابت کرد.

این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند، نیروهای اسرائیلی شب گذشته در نزدیکی شهرک بیرزیت در رام الله از سوی فلسطینی‌هایی که سوار بر موتورسیکلت بودند، هدف تیراندازی قرار گرفتند.

از این رو ارتش رژیم صهیونیستی نیروهایش را به محل اعزام کرده و کمربند امنیتی در اطراف آنجا کشیده و مسیرهای منتهی به محل تیراندازی را بست.

همزمان با آن نیروهای اشغالگر تمامی موانع منتهی به شهر رام الله را بستند و خودروهای فلسطینی را که قصد ورود یا خروج از شهر را داشتند، نگه می‌داشتند.

از سوی دیگر، حزب‌الله لبنان به مقاومت فلسطین و عزم راسخ آن در مقابله با انواع اشغالگری اسرائیلی درود فرستاد و از عملیات مبارزان فلسطینی در شهرک عوفر تقدیر کرد.

این حزب افزود، این عملیات و دیگر عملیات‌ها تاکیدی اضافی بر تصمیم ملت فلسطین برای آزادسازی سرزمین‌شان و بازپس‌گیری هر وجب از خاک اشغال شده است، همچنین پیامی به شهرک نشینان است که در سرزمین فلسطین در امان نیستند و خانه‌ها و زمین‌های غصب شده فلسطینی تا ابد برای فلسطین خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.