صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / چین و آمریکا مفاد آتش‌بس تجاری را بررسی کردند
چین و آمریکا مفاد آتش‌بس تجاری را بررسی کردند

چین و آمریکا مفاد آتش‌بس تجاری را بررسی کردند

نمایندگان چین و آمریکا در تماس تلفنی، درباره نحوه اجرای آتش‎بس تجاری به دست آمده میان رؤسای جمهوری ۲ کشور بحث و تبادل نظر کردند.

«لیو هی» معاون نخست‌وزیر چین، «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا و «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا، طی مکالمه‌ای تلفنی درباره نقشه راه مذاکرات تجاری میان ۲ کشور، بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، رویترز اعلام کرد این درحالی است که اوایل ماه میلادی جاری (دسامبر)، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شی جینپینگ همتای چینی وی در حاشیه نشست جی ۲۰ که در آرژانتین برگزار شد، به آتش‌بسی ۹۰ روزه برای تعلیق اعمال تعرفه‌های جدید رسیدند حال آنکه اگر در مذاکراتی که در این بازه زمانی انجام می‌گیرد، پیشرفتی حاصل نشود؛ آمریکا تعرفه ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد کالای چینی را به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

بنابر اعلام وزارت بازرگانی چین، در تماس تلفنی صبح سه‌شنبه به وقت پکن، طرفین درباره چگونگی اجرای توافق به دست آمده میان ترامپ و شی بحث و تبادل نظر کرده و به نحوه پیشبرد نقشه راه در مراحل بعدی پرداختند.

این گفتگو در حالی انجام گرفت که چین به دنبال بازداشت یکی از مدیران ارشد شرکت هوآوی از سوی کانادا و آمریکا، با این ۲ کشور درگیر تنش تازه‌ای شده است.

«منگ وانژو» که دختر بنیانگذار شرکت هوآوی نیز هست به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شده و پس از بازداشت در کانادا، قرار است به آمریکا استرداد داده شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.