صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / جوانان باید به دنبال مهارت کارآفرینی باشند
جوانان باید به دنبال مهارت کارآفرینی باشند

معاون فرماندار قصرشیرین :

جوانان باید به دنبال مهارت کارآفرینی باشند

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: نگاه جوانان جویای کار باید از فرهنگ پشت میز نشینی به سوی کسب مهارت برای کارآفرینی و اشتغال تغییر و سوق یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حشمت الله رضایی روز سه شنبه در جلسه سامان دهی امور جوانان قصرشیرین در محل فرمانداری ، افزود: هم اکنون دولت برای اشتغال جوانان و استفاده از ظرفیت و توان آن ها، تسهیلات ارزان قیمت بسیار خوبی را ارائه می کند که باید با ارایه طرح های متناسب با منطقه به خوبی بتوانیم این اعتبارات را جذب کرده و معضل بیکاری را حل کنیم.
وی اظهار داشت: سند اشتغال شهرستان در سطح استان کرمانشاه تنظیم شده است و از این رو باید به سمت تشویق و ترغیب جوانان برای استفاده از فرصت ایجاد شده برای کارآفرینی باشیم.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: قصرشیرین پتانسیل های بسیار خوبی در زمینه کشاورزی با بهره برداری از منابع آبی و همچنین سدهای منطقه دارد که می تواند راهگشای مشکل بیکاری و ایجاد طرح های کشاورزی و اشتغال پایدار باشد.
رضایی افزود: هم اکنون سه هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین های پایاب سدهای منطقه آماده واگذاری به کشاورزان است که در رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال و تولید محصولات با کیفیت کشاورزی می تواند موثر باشد.
وی در ادامه خدمت به جوانان و ایجاد اشتغال برای این قشر آینده ساز را از سوی متولیان و مسئولان دست اندر کار یک عبادت بسیار بزرگ بیان کرد و گفت: ایجاد شغل برای جوانان و فراهم نمودن شرایط ازدواج آسان برای آنان می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاثیر به سزایی داشته باشد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین اظهار داشت: غفلت از امور مربوط به جوانان یک آسیب و آفت بزرگ است و از این رو با برنامه ریزی لازم و استفاده از ظرفیت های موجود با ایجاد مصوبه های کارگشا در این کارگروه ، باید در راستای رفع مشکلات این قشر گام های اساسی برداریم.
اطلاع رسانی برای استفاده از تسهیلات اشتغال برای کارآفرینی از سوی سازمان های مردم نهاد و ادارات برای ترویج مهارت های فنی و حرفه ای ، رفع بروکراسی اداری در زمینه ازدواج ، برگزاری جلسه های مشورتی جوانان با فرماندار ، استفاده از ظرفیت های میراث و گردشگری ، برگزاری کارگاه های آسیب های اجتماعی برای جوانان و اکران فیلم های سینمایی از مصوبه های این جلسه بود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است/ استفاده مردم از بیزنس جت‌ها در ایران

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد محمدی‌بخش در گفت وگو با ایلنا درباره فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.