صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / تاثیر اجرای طرح‌های آبخیزداری در خشکسالی سیستان و بلوچستان
تاثیر اجرای طرح‌های آبخیزداری در خشکسالی سیستان و بلوچستان

تاثیر اجرای طرح‌های آبخیزداری در خشکسالی سیستان و بلوچستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک 18 کارگاه بزرگ عمرانی در مجموعه این اداره کل و در شهرهای استان ایجاد و خدمت رسانی به مردم با قوت در حال انجام است.

آبخیزداری

به گزارش کسب و کار نیوز- عبدالباسط پاکزاد در سفر به شهرستان خاش و در جریان بازدید مشترک خود به همراه نماینده مردم خاش در مجلس، فرماندار و شماری از مدیران استانی و محلی از پروژه پخش سیلاب منطقه چاه احمد بخش نوک آباد خاش بیان کرد: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در سیستان و بلوچستان افزون بر ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه می شود.

وی افزود: پروژه بزرگ پخش سیلاب چاه احمد دارای یک هزار هکتار وسعت و حجم ذخیره آب به مقدار ۳۵۰ هزار متر مکعب فقط در یک بند از شش بند بوده که برای اجرای آن افزون بر ۲۷ میلیارد ریال هزینه می شود.

به گفته وی، از مجموع ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده از محل صندوق توسعه ملی سهم سیستان و بلوچستان که با نگاه بلند و حمایت های مقام معظم رهبری و دولت انجام شده، حدود ۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری خاش تخصیص داده شده و از ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات استانی این اداره کل نیز حدود ۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز در خاش پروژه اجرا می شود.

پاکزاد ادامه داد: پروژه پخش سیلاب چاه احمد در گستره وسیع ۱۰۵ هزار هکتاری واقع شده و برای تکمیل آن نیز افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز داریم که در فازهای مختلف می توان در آن پروژه اجرا کرد.

نماینده مردم خاش در مجلس هم اجرای طرح‌های آبخیزداری در این منطقه را مهم ارزیابی و تاکید کرد: علاوه بر اجرای این پروژه پخش سیلاب در منطقه چاه احمد نیاز است پروژه ناقص شندک که پخش سیلاب بوده و مانند همین پروژه یک هزار هکتار وسعت داشته، افزون بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش هم از نگاه بلند رهبری و دولت و از حمایت های استاندار سیستان و بلوچستان از مردم منطقه قدردانی کرد و افزود: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خاش کاری ارزشمند و قابل تقدیر بوده و ما نیز به سهم خود در کنار منابع طبیعی قرار گرفته ایم و ۹ پروژه آبخیزداری را شروع و یا به اجرا رسانده ایم و سالانه چندین هزار متر مکعب در زمان بارش ها آب پشت آنها ذخیره می شود.

یوسفی اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم با اجرای طرح‌های آبخیزداری به حفظ پوشش گیاهی، تغذیه آب سفره‌های زیرزمینی، ایجاد اشتغال محلی، مدیریت منابع آب، ذخیره سازی و جمع آوری آب های روان در شرایط خشکسالی ها کمک می شود.

فرماندار خاش گفت: پیشگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهر و کمک به توسعه و آبادانی مناطق از اولویت های مهم دولت است و در مبحث اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری توانسته ایم افزون بر ۱۴۰ پروژه را با اعتبار بالای ۱۴ میلیارد ریالی اجرا کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.