صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / هزینه ۵۳۰ میلیارد ریالی برای درمان بیماران غیر ایرانی در سیستان و بلوچستان
هزینه ۵۳۰ میلیارد ریالی برای درمان بیماران غیر ایرانی در سیستان و بلوچستان

هزینه ۵۳۰ میلیارد ریالی برای درمان بیماران غیر ایرانی در سیستان و بلوچستان

‌معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 5500 نفر از بیماران غیر ایرانی که عموما در فرایند قاچاق انسان دچار سوانح رانندگی شده اند در بیمارستان های تابعه این دانشگاه بستری شده اند و با توجه به عدم امکان پرداخت هزینه های بیمارستانی توسط این قبیل افراد مبلغ 530 میلیارد ریال توسط بیمارستان های تابعه برای درمان آنها هزینه شده است‌.

بیمارستان

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌دکتر قاسم میری علی آباد در دیدار با سرکنسول افغانستان در زاهدان بیان کرد: خدمات تشخیصی و درمانی برای بیماران خاص ایرانی رایگان است و در حال حاضر بیش از ۱۲۰ بیمارتالاسمی، ۲۰ بیمار هموفیلی و ۱۵ بیمار دیالیزی که از اتباع کشور افغانستان بوده و در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان زندگی می کنند نیز همانند شهروندان جمهوری اسلامی ایران این خدمات را به طور رایگان دریافت می‌کنند.

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مقدمات پذیرش بیمار بین المللی در حوزه های مرتبط با چشم پزشکی، درمان ناباروری، اشعه درمانی، شیمی درمانی، تشخیص قبل از تولد تالاسمی و سایر حوزه های تخصصی را فراهم کرده و این آمادگی وجود دارد تا این خدمات ‌در قالب گردشگری سلامت به اتباع کشور افغانستان نیز ارائه شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت های موجود برای پذیش دانشجوی خارجی در حوزه آموزش پزشکی، رفع موانع قانونی و پی گیری تسهیل امور کنسولی و اقامتی دانشجویان خارجی در دست اقدام و بررسی است‌.

دکتر سید محمد نصیرالدین طباطبایی افزود: تمامی اطلاعات مورد نیاز دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پایگاه اینترنتی دانشگاه بارگزاری شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.