صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / ظرفیت استارتاپ‌ها برای مدیریت شهری به کار گرفته شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ظرفیت استارتاپ‌ها برای مدیریت شهری به کار گرفته شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمادگی هرگونه همکاری در زمینه‌های مختلفی مدیریت شهری که مدنظر شورای شهر است را داریم گفت: در دنیای امروز وجود و ورود استارتاپ‌ها به علت جوان و پویا بودن مجموعه برای اداره شهر لازم است که به این نکته باید دقت شود.

 اعضای شورای اسلامی شهر همدان با علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون مباحث مدیریت شهری بویژه حوزه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری دیدار و به گفت‌وگو پرداختند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، در این دیدار آقامحمدی با بیان اینکه آمادگی هرگونه همکاری در زمینه‌های مختلفی مدیریت شهری که مدنظر شورای شهر است را داریم اظهار کرد: در دنیای امروز وجود و ورود استارتاپ‌ها به علت جوان و پویا بودن مجموعه برای اداره شهر لازم است که به این نکته باید دقت شود.
وی به احیای بافت‌های قدیمی شهر همدان به عنوان تاریخ این شهر اشاره و بیان کرد: داشتن زیرساخت‌های گردشگری و آماده‌سازی امکانات مناسب برای گردشگران در حوزه توریست و پذیرش گردشگر تعریف شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: میدان آرامگاه بوعلی، پیاده‌راه‌های بوعلی و اکباتان باید در نهایت به میدان باباطاهر ختم شود که برای توریست داخلی و خارجی جذاب باشد.
وی مجوز شهر تاب‌آور برای همدان را یک فرصت مهم خواند و گفت: برگزاری جلسات کارشناسی با جوانان نخبه و خلاق و استفاده از نظرات آنها، تقویت استارتاپ‌ها، توجه به بافت قدیمی و سنتی شهر و همچنین توجه خاص به نیروهای خدمات شهری باید مدنظر قرار بگیرد.
آقامحمدی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در بحث‌های اقامتی، تفریحی در جذب سرمایه و ایجاد اقتصادی پویا مؤثر است و باید مردم را در این زمینه دخالت دهیم و مردم خود را در اداره شهر دخیل بدانند.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان کلیات فعالیت شورای پنجم اظهار کرد: شورای شهر همدان دارای ۱۱ عضو و هشت کمیسیون است که در طول هفته دو جلسه صحن برگزار می‌کند.
کامران گردان افزود: مصوبات شورای به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شده که در اکثر مواقع مورد تأیید کمیته است.
وی به محدودیت منابع، مشکلات اقتصادی و کمبود نقدینگی شهرداری همدان اشاره کرد و تصریح کرد: با این اوصاف همچنان پروژ‌‌ه‌های اجرایی شهرداری در حال انجام است و می‌توان گفت همدان از معدود شهرهایی است که برای پرداخت هزینه‌های جاری خود عقب‌افتادگی ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان از درآمدهای پایدار و ارزش افزوده که به خزانه دولت واریز می‌شود، انتقاد کرده و گفت: باید یک وحدت رویه در اجرا وجود داشته باشد زیرا شهرهای کوچک ضرر خواهند کرد.
وی به مصوبه تخفیف‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری از سوی شورا اشاره کرد و ادامه داد: به دنبال استفاده از موقعیت شهروندان همدانی در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری برای ایجاد درآمدهای پایدار در مدیریت شهری هستیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز افزود: برنامه کمیسیون اقتصادی شورای در دوره جدید استفاده از ظرفیت و جایگاه همدانی‌های تاثیرگذار برای پیشرفت شهر است.
حسین قراباغی با بیان اینکه ریشه همه مشکلات اجتماعی بیکاری است، اظهار کرد: ایجاد اشتغال مهم‌ترین راهکار برون‌رفت از این مشکلات است که با کمک همه مسؤولان به دنبال رفع این معضل هستیم.
اختصاص بودجه رویداد «همدان ۲۰۱۸»‌ جای انتقاد دارد
وی به برگزاری اجلاس جهانی گردشگری همدان ۲۰۱۸ اشاره و عنوان کرد: این اجلاس یک اتفاق ارزشمند برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری همدان بود اما اختصاص بودجه رویداد همدان ۲۰۱۸ جای انتقاد دارد.
قراباغی با اشاره پروژه‌های مهم شهر چون فازهای پل غدیر شهرک فرهنگیان، پل سردار شهید همدانی، پیاده‌راه بلوار گردشگری ارم گفت: تکمیل هر یک از این پروژه‌ها نیازمند مساعدت و اختصاص منابع ملی است.
وی با بیان اینکه ساماندهی ورودهای سه‌گانه شهر به عنوان یک نیاز تأثیرگذار در نگاه گردشگر، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی چون ۲۰۰ هکتار از اراضی سد اکباتان برای احداث پارک، اختصاص ۱۰۲ هکتار از اراضی فخرآباد برای بوستان ولایت و به عنوان پایلوت گردشگری در آینده و ۵۰۰ هکتار از اراضی روستای شورین به عنوان فرصت‌های جدید اقتصادی است که در حال رایزنی برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان مطالبات شهرداری از دستگاه‌های مرتبط را ۲۰۰ میلیارد تومان خواند و افزود: بخش عمده‌ای از این مطالبات هنوز وصول نشده است.
وی تصریح کرد: باید یک هماهنگی برای قانون پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری با سایر سازمان‌های دیگر در قانون خدمات کشوری ایجاد شود.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر گفت: باید تمرکز قدرت از ناحیه دولت‌ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به مردم واگذارشده تا اداره امور شهر و روستا توسط آنان صورت گیرد.
طرح پیشنهادی افزایش پایه حقوقی کارکنان شهرداری
اکبر کاووسی‌امید دست‌یابی به توسعه مدیریت شهری را منوط به ایجاد حس اعتماد بین شهروندان دانست و اضافه کرد: برای ایجاد رفاه در یک شهر باید درآمدهای چرخش مالیاتی هر شهری در همان شهر هزینه شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای شهر همدان نیز وضعیت بد اقتصادی را عاملی برای عدم دستیابی به رونق شهری خواند و گفت: سیاسی‌کاری یک آفتی است که سیستم‌های اداری کشور را درگیر کرده و متأسفانه هیچ اراده ای برای تولید، جذب سرمایه و اشتغال وجود ندارد.
علی فتحی طرح پیشنهادی افزایش پایه حقوقی کارکنان شهرداری در سطوح مختلف و به طور خاص نیروهای خدمات شهری را خواستار شد و افزود: باید تدابیری برای این مورد اندیشیده شود و به صورت یکپارچه در سطح کشور عمل شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.