صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سازمان پیمان امنیت جمعی درصدد اجرای عملیات بشردوستانه در سوریه
سازمان پیمان امنیت جمعی درصدد اجرای عملیات بشردوستانه در سوریه

سازمان پیمان امنیت جمعی درصدد اجرای عملیات بشردوستانه در سوریه

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد که سازمان پیمان امنیت جمعی اقدامات اولیه را برای آغاز یک ماموریت بشردوستانه در سوریه انجام داده است.

سازمان پیمان امنیت جمعی

به گزارش کسب و کار نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری قزاقستان عنوان داشت: برخی از هم‌پیمانان ما از جمله قزاقستان و ارمنستان در عملیات حفظ صلح که سازمان ملل با آن موافقت نکرده مانند افغانستان مشارکت می‌کنند اما این همپیمانان به هیچ وجه در تلاش‌ها برای تثبیت اوضاع سوریه مشارکت نکرده‌اند. ما آماده اجرای مأموریت بشردوستانه سازمان پیمان امنیت جمعی در سوریه خواهیم بود و اولین گام‌ها در این راستا برداشته شده است.

وی افزود: پیشتر روسیه به همراه دوستان ارمنستانی خود و توسط هواپیماهای روس اقدام به انتقال کمک‌های بشردوستانه ارمنستان به ملت سوریه کردند و من در رابطه با قزاقستان نیز معتقدم که این کشور هم قصد مشارکت در چنین اقدامات انسانی را دارد و ما به همراه شرکای‌مان در قزاقستان و کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

این مقام روس در ادامه اظهاراتش نقش قزاقستان در نشست آستانه در زمینه حل بحران سوریه را “سازنده” خواند.

لاوروف درباره نقش قزاقستان در حل و فصل بحران میان روسیه و ترکیه در سال ۲۰۱۵ نیز گفت: نور سلطان نظربایف، رئیس جمهوری قزاقستان با تجربه خود موفق به ایجاد اصطلاحاتی شد که ترکیه قادر به بیان و مورد پذیرش روسیه بود.

وزیر خارجه روسیه درباره جنگ تجاری میان آمریکا و چین نیز تاکید کرد: جنگ های تجاری به هیچ وجه برای هیچ یک از طرفین مفید نبوده و ما در وهله اول به منافع روسیه و شرکایمان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا توجه می‌کنیم.

وی ادامه داد: چین یک شریک تجاری بزرگ برای روسیه است و حجم تجارت میان آنها در سال جاری چیزی معادل ۱۰۰ میلیارد دلار است. با این وجود ما قصد داریم همه این مشکلات را نه با پیوستن به یکی از طرف‌های این جنگ تجاری بلکه از طریق انجام اقدامات قانونی در سازمان تجارت جهانی بررسی کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.