به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در ماه مذکور ۱۱ هزار و ۸۵۶ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۵۸ درصد در بخش کالا و ۴۲ درصد در بخش خدمات بود.
از مجموع شکایات دریافتی ۲۰ درصد به صورت حضوری، ۵۵ درصد تلفنی و ۲۵ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است .
در عین حال پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۱ هزار و ۵۵۳ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.
همچنین از کل شکایات قابل پیگیری ۱۸ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۲درصد متخلف،۳۲درصد غیرمتخلف و ۱۸ درصد در دست بررسی است.
بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.