صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / برگزاری پارلمان مشورتی زنان سیستان و بلوچستان
برگزاری پارلمان مشورتی زنان سیستان و بلوچستان

برگزاری پارلمان مشورتی زنان سیستان و بلوچستان

‌مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هدف و مأموریت پارلمان زنان را تقویت مشارکت و نقش زنان در تصمیم گیری ها عنوان کرد و افزود: تعداد اعضای پارلمان زنان در شهرستان ها به تناسب جمعیت هر منطقه تعیین و تعداد اعضای پارلمان زنان استان در مجموع ۱۰۰ نفر است‌.

پارلمان مشورتی زنان

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌فاطمه فاضلی با بیان این مطلب تصریح کرد: در این پارلمان ۲۵ قشر از بانوان فعال اجتماعی سیاسی همچون معلمان، دانشگاهیان، مدیران دولتی و غیردولتی، نظام های حرفه ای، اصناف، شوراها، دهیاری‌ها، کشاورزان، بسیج، حوزه های علمیه و شوراهای محلات حضور دارند‌.

وی عنوان کرد: در ایجاد پارلمان زنان اسناد فرادستی همچون سند چشم انداز و قانون اساسی و برنامه ششم توسعه و سیاست کلان مقام معظم رهبری و اولویت های دولت دوازدهم در حوزه خانواده ملاک عمل بوده و تلاش می‌شود از این طریق تصمیم گیری ها در حوزه زنان و کارگروه بانوان و خانواده پخته تر، بدیع‌تر و با آثار گسترده تری انجام شود‌.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان یادآور شد: زنان شایسته و توانمند فراوانی در سطح جامعه داریم اما بعضا نتوانسته اند شایستگی های خود را نشان دهند‌.

وی افزود: با این وجود در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید فرصتی ایجاد شد تا حداکثر استفاده برای نهادسازی در حوزه زنان محقق شود و این مطالبه گری در نهایت شکل رسمی به خود خواهد گرفت‌.

فاضلی عنوان کرد: پارلمان بانوان سیستان وبلوچستان منطبق با شرایط بومی و فرهنگی سیستان وبلوچستان راه‌اندازی خواهد شد و سعی داریم فراجناحی و درجهت تحقق مطالبات زنان واستفاده بهینه از ظرفیت زنان گام مهمی برداریم‌‌.

این مقام مسئول در ادامه افزود:‌ بی شک همواره نسخه کلان ملی نمی تواند رافع تمام مشکلات اقشار مختلف زنان بنابر ویژگی های قومیتی ، مذهبی و سنتی و اقلیمی باشد، لذا پارلمان مشورتی زنان فرصتی است برای انکه مطالبات جامعه زنان بومی سازی شده و متناسب با ویژگی های منطقه ای راهکارهای مناسب برای آنها تدوین شود.

فاضلی گفت: پارلمان ها مشورتی زنان می توانند نقش موثری در شناسایی و حمایت از حضور زنان توانمند در عرصه انتخاباتها داشته باشند که اقدام موثری جهت تقویت رویکرد عدالت جنسیتی در عرصه قانون گذاری ملی و محلی کشور با ظهور در عرصه انتخابات مجلس و شوراها است، لذا در استانه انتخابات مجلس اینده زنان شایسته‌ای برای حضور در عرصه شناسایی شده و بستر مناسب برای رقابت در فرصتی عادلانه فراهم می شود.

وی در پایان از تدوین سند توسعه وضعیت زنان استان نیز خبر داد و گفت: با توجه به سفر‌های متعدد و جمع آوری اطلاعات زیادی پیرامون زوایای مختلف زندگی زنان استان و با توجه به اطلس کاملی که دفتر معاونت زنان ریاست جمهوری تهیه کرده است؛ سند توسعه ‌زنان استان تدوین و سیاست گذاری ها در جهت ترقی وضعیت زنان استان انجام می شود‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.