صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / ابهامات حادثه مرگبار اشترانکوه، یکسال پس از بهمن!
ابهامات حادثه مرگبار اشترانکوه، یکسال پس از بهمن!

ابهامات حادثه مرگبار اشترانکوه، یکسال پس از بهمن!

۱۶ آذرماه سال ۱۳۹۶، روزی تلخ برای کوهنوردی ایران بود. ۹ کوهنورد در کول‌جنو اسیر حادثه شدند و جان باختند. با گذشت یک سال از این اتفاق هنوز ابهام‌هایی برای خانواده درگذشتگان درباره این حادثه وجود دارد.

اشترانکوه

به گزارش کسب و کار نیوز، با وجود گذشت یک سال از حادثه تلخ و ناگوار اشترانکوه ابهامات بسیار زیادی در خصوص این حادثه وجود دارد. به گفته خانواده علیرضا عاملی، طبق گزارشات پزشکی قانونی مرگ وی خفگی در بهمن عنوان شده اما طبق عکس‌ها و فیلمی که از لحظه فرود بالگرد موجود است، پیکر بی‌جان وی در چند متری بهمن بوده و طبق گفته نیروهای امدادی علت مرگ علیرضا سرمازدگی بوده است.

یکی دیگر از نکات مبهم در این برنامه نبود اسم زنده یاد امان الله جوکار در لیست بیمه منتشر شده توسط باشگاه آزادگان است. هرچند گفته شده وی تیم را همراهی کرده اما اسم زنده‌یاد جوکار در لیست بیمه نیست و پرداخت غرامت توسط بیمه قطعی نیست.

تشکیل کمپین برای احقاق حق

پس از گذشت یک سال از حادثه تلخ اشترانکوه کمپینی برای رسیدن به حق‌وحقوق خانواده‌های کوهنوردان حادثه‌دیده تشکیل شده که عمده مطالبات مطرح شده توسط این کمپین، شفاف سازی جزئیات حادثه است.

حواشی بسیاری از طریق این کمپین مطرح شده اما با این وجود خانواده‌ها هنوز پاسخ قانع کننده‌ای از مسئولین کوهنوردی استان دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.