صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / مشکلات تالاب هامون و توسعه سواحل مکران روی میز مذاکره
مشکلات تالاب هامون و توسعه سواحل مکران روی میز مذاکره

مشکلات تالاب هامون و توسعه سواحل مکران روی میز مذاکره

‌نشست مشترک استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیرامون بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی استان برگزار شد.

جلسه

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از بررسی مشکلات و معضلات استان در نشست مشترک احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان با عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد‌.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در جلسه ای که در دفتر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با استاندار سیستان بلوچستان برگزار گردید؛ به مسائل و مشکلات زیست محیطی سیستان و بلوچستان پرداخته شد‌.

پورمردان ادامه داد: مباحث مطرح شده در جلسه شامل مسائل و مشکلات سیستان و تالاب هامون، توسعه سواحل مکران، تعارضات مناطق حفاظت شده استان با طرح ها و پروژه های مختلف، سازمان عمران سیستان با رویکرد مدیریت یکپارچه و پدیده گرد و غبار در استان  بود‌.

وی افزود: در این دیدار بر توجه به حفاظت و بهسازی محیط زیست و برخورد با عوامل مخرب و آلاینده محیط زیست تاکید شد‌.

در این نشست وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گزارشی از اقدامات اجرایی و برنامه های عملیاتی حفاظت محیط زیست استان و مسائل و مشکلات زیست محیطی موجود در زمینه طرح های اجرایی و مسائل و مشکلات پیش رو در محیط زیست استان ارائه و از حمایت های ریاست سازمان حفاظت محیط زیست تقدیر کرد.

کلانتری نیز در این دیدار به اهمیت حفاظت محیط زیست و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی و اقدامات لازم در راستای توسعه پایدار و ضرورت تهیه و اجرای پیوست زیست محیطی در کلیه طرح‌ها، شناسایی، کنترل و برخورد قانونی با عوامل و منابع آلاینده و مخرب و اثرگذار بر محیط زیست تاکید داشت‌.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز از مناطق تحت مدیریت محیط زیست، ارزش‌های تنوع زیستی استان و گونه های منحصر به فرد گیاهی و جانوری به عنوان گنجینه طبیعی و مواهب الهی یاد کرد و گفت: می بایست با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی برای حفاظت از این ذخایر گهربار، بیش از گذشته در جهت تبیین مسئولیت آحاد جامعه در قبال حفاظت محیط زیست اقدام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.