سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / مخالفت برخی اعضا، کنفرانس آب وهوایی لهستان را به بن‌بست برده‌ است
مخالفت برخی اعضا، کنفرانس آب وهوایی لهستان را به بن‌بست برده‌ است

مخالفت برخی اعضا، کنفرانس آب وهوایی لهستان را به بن‌بست برده‌ است

تلاش‌ها برای گنجاندن و الحاق یک مطالعه علمی کلیدی به مذاکرات آب و هوایی جهانی در لهستان (COP24) با شکست روبرو شده‌ است.

کنفرانس آب و هوایی لهستان

به گزارش کسب و کار نیوز، حاضران در کنفرانس مهم آب و هوایی لهستان هنوز موفق نشده‌اند نتایج نگران‌کننده آخرین گزارش‌های علمی را در قالب یک معاهده یا بیانیه جمعی بگنجانند.

آخرین گزارش مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی که یک نهاد علمی بین‌دولتی است هشدار داده روند گرمایش زمین شتاب بیشتری گرفته است و باید هرچه زودتر و در سطح بی‌سابقه‌ای اقدام کرد تا بلکه پیامدهای اقلیمی آن را تقلیل داد.

آن طور که گفته شده عربستان، آمریکا،‌ روسیه و کویت به نتایج گزارش مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌و‎هوایی روی خوش نشان نداده‌اند. دانشمندان و بسیاری از نمایندگان حاضر در لهستان از مخالفت آمریکا، عربستان سعودی، روسیه و کویت با این نشست که از این گزارش استقبال کرده‌، شوکه شده‌اند.

در این گزارش آمده‌ است: اکنون جهان کاملا از مسیری که باید در آن قرار می‌گرفت خارج شده و به سمت افزایش سه درجه سانتی‌گرادی دما در حال حرکت است. تحقق اهداف تعیین شده مستلزم تغییراتی بی‌سابقه و سریع در تمامی جنبه‌های جامعه است. تنها درصورتیکه در قرن حاضر از افزایش بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دما جلوگیری شود، انتشار گاز کربن دی‌اکسید تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، این گزارش که در کره جنوبی ارائه شده توسط سیاستمداران تمامی نقاط جهان مورد تحسین قرار گرفت اما مذاکره‌کنندگان حاضر در نشست آب و هوایی لهستان با اعلام مخالفت عربستان سعودی، آمریکا، روسیه و کویت با کنفرانسی که از شواهد و مستندات مطرح شده استقبال کرده‌، دچار مشکل شده‌اند.‌  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.