صفحه اصلی / استان ها / سمنان / سیرک‌های بدون حیوان در سمنان چکار خواهند کرد؟

سیرک‌های بدون حیوان در سمنان چکار خواهند کرد؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه برای ارتقاء نشاط اجتماعی برنامه‌های متعددی هدفگذاری شده از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سیرک در شهرهای استان خبر داد.

سیرک آفتاب

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به حساسیت دوستداران حیات وحش این سیرک‌ها به صورت سیرک بدون حیوان برگزار می‌شود که خوشبختانه ما تجربه برگزاری آن در استان گلستان را هم داریم.

 وی از برنامه‌ریزی این اداره کل برای تدوین سند نشاط اجتماعی در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: یکی از مهمترین کاستی‌های ما در حوزه اجتماعی فقدان یک الگو شادمانه در کشور است و از همین رو گاهی گفتمان شادمانه در جامعه شکل نمی‌گیرد.

فضیلت از رایزنی با تعدادی از ائمه جمعه در این ارتباط خبر داد و افزود: البته تدوین این سند هنوز در مرحله ایده‌پردازی و ایجاد آمادگی‌های ذهنی برای تحقق آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه تحقق این مهم نیازمند یک همت همگانی است، تصریح کرد: ما در بسیاری از زیرساخت‌ها نیازمند بروزرسانی و اصلاح هستیم.

فضیلت در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص برنامه‌های این دستگاه فرهنگی برای افزایش نشاط اجتماعی در شرایط اقتصادی فعلی خاطرنشان کرد: باید در گام اول بازتعریفی از نشاط اجتماعی به دست بدهیم.

وی با بیان اینکه کلیه برنامه‌های فرهنگی و ماموریت‌های فرهنگ و ارشاد می‌تواند نشاط‌آفرین باشد، گفت: اگر همه دستگاه‌های دیگر در این ارتباط با فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی و هم‌افزایی کنند تحقق این مهم و ارتقاء نشاط اجتماعی در شرایط دشورار اقتصادی هم ممکن است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان به برنامه‌های اخیر این اداره کل در نمایشگاه کتاب استان اشاره کرد و افزود: نمایشگاه کتاب امسال که بالغ بر ۸۵ هزار نفر از آن بازدید کردند نمونه روشنی از وجود بسترهای لازم برای موفقیت در این بخش است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب امسال به یک تفرجگاه فرهنگی تبدیل شد و اضافه کرد: ما در این نمایشگاه هنر و کتاب را به هم پیوند دادیم و با برگزاری برنامه‌های متنوع فضای با نشاط برای دوستداران اهل فرهنگ و کتاب فراهم کردیم.

وی از حمایت از موسیقی سنتی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل در راستای افزایش نشاط اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: بخش دیگری که می‌تواند به افزایش نشاط اجتماعی کمک کند محورهای ۹گانه اعلام شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در استان نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.