صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / زد و خورد حامیان و مخالفان مهاجران مقابل پارلمان کانادا
زد و خورد حامیان و مخالفان مهاجران مقابل پارلمان کانادا

زد و خورد حامیان و مخالفان مهاجران مقابل پارلمان کانادا

معترضان جناح راستگرا که مخالف پیوستن کانادا به یک معاهده سازمان ملل برای کنترل بهتر مهاجران در سراسر جهان بودند، در سرمای گزنده با گروه‌های حامی مهاجران مقابل پارلمان کانادا درگیر شدند.

زد و خورد حامیان و مخالفان مهاجران مقابل پارلمان کانادا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود ۲۰۰ تن از اعضای گروه‌های راست افراطی و ۱۰۰ معترض جناح مقابل مقابل پارلمان کانادا به یکدیگر فحاشی کرده و درگیر شدند و یک تن بازداشت شد. در نهایت با دخالت پلیس ضد شورش طرفین جدا شدند. معترضان پس از آن شعار “نه به توافق مهاجرتی” سر دادند اما طرف مقابل هم شعار “شرم” و “مهاجران خوش‌ آمدند، نژادپرستان به خانه بروید” فریاد می‌زدند.

این معاهده غیر الزام‌آور رسما در کنفرانس دهم و یازدهم دسامبر در مراکش تصویب خواهد شد. براساس آن ۲۳ هدف برای جذب مهاجران قانونی و مدیریت بهتر گروه‌های مهاجر تعیین می‌شود. این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که شمار مردمان مهاجر در سراسر جهان به ۲۵۰ میلیون تن یا سه درصد کل جمعیت جهان افزایش یافته است.

از مهمترین اصول این معاهده حفظ حقوق بشر از جمله حقوق کودکان و به رسمیت شناختن حاکمیت ملی است. اهداف آن همچنین شامل کمک به کشورها برای کنار آمدن با مهاجران از طریق اشتراک استانداردها برای ارتقای اطلاع‌رسانی و همبستگی است.  آمریکا دسامبر گذشته از مذاکرات این معاهده خارج شد و کشورهای دیگری نظیر مجارستان، اتریش، لهستان، جمهوری چک، اسلواکی و استرالیا هم با آن مخالفت کردند.

مساله مهاجرت در کانادا به بحثی داغ تبدیل شده است؛ جایی که شمار مهاجران آن در سال گذشته در مقایسه با سال پیشین آن دو برابر شد. ماکسیم برنیر، وزیر خارجه سابق محافظه‌کار کانادا در اوتاوا با جمع‌آوری ۴۸ هزار امضا خواستار محدود شدن مهاجران شده است. از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که سیاست‌های مهاجرتی آمریکا را سفت و سخت کرد، تعداد درخواست مهاجران به کانادا افزایش یافته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ایران دهمین تولیدکننده بزرگ مواد معدنی دنیا است

به گزارش کسب و کار نیوز ، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در نشست نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.