صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اعزام آزمایشی دانشجویان به سازمان صمت و اتاق بازرگانی
اعزام آزمایشی دانشجویان به سازمان صمت و اتاق بازرگانی

معاون پژوهش دانشگاه گلستان خبر داد

اعزام آزمایشی دانشجویان به سازمان صمت و اتاق بازرگانی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان گفت: در قالب تفاهم نامه مشترکی که با سازمان صمت استان و اتاق بازرگانی گرگان به امضا رسید، دانشجویان یک روز در هفته در محیط کار فعالیت و تجربه کسب می‌کنند.

صنعت

دکتر مهدی غفاری با حضور در خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد:‌ دانشگاه‌هایی در سطح استان ایجاد شده که اعضای هیات علمی آنها عمدتا در بهترین دانشگاه‌های داخل و خارج کشور تحصیل کرده‌اند.

وی درخصوص تاثیرگذاری این اعضای هیات علمی در جامعه و منطقه، تصریح کرد: اعضای هیات علمی می‌توانند هم در بحث انتقال مرزهای دانش و هم حل مشکلات جامعه موثر باشند. در موضوع اول به خوبی عمل شده و آمار و ارقام گویای این مسئله است اما در موضوع دوم نیاز به انجام کارهای بیشتری است.

غفاری خاطرنشان کرد: برخی از مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف اعم از محیط زیست، ‌آب و غیره بوجود می‌آید، ناشی از تصمیمات غیر کارشناسی بوده است. در اینجا اهمیت ارتباط مراجع تصمیم گیر با جامعه دانشگاهی بیش از گذشته احساس می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان افزود: با تیم جدیدی که در وزارت علوم شکل گرفته، این تغییر رویکرد در حال انجام است و به سهم پژوهش در حل مشکلات جامعه توجه بیشتری می‌شود.  

وی با تاکید بر اینکه انتظار داریم این تغییر رویکرد را در دستگاه‌های اجرایی نیز داشته باشیم، گفت: هیات دولت نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی زد تا از دانشگاه‌ها در تصمیم گیری ها استفاده بیشتری شود. از طرف ما این آمادگی برای همکاری وجود دارد و در این راستا مراجعات متعددی به دستگاه‌های اجرایی استان داشتیم. بخشی از دستگاه‌ها همکاری خوبی با ما دارند و برخی نیز همکاری کمتری دارند که نیاز است این تعامل شکل گیرد.

چاپ سالانه ۳۵۰ مقاله معتبر توسط اعضای هیات علمی دانشگاه گلستان

غفاری در ادامه تصریح کرد: حدود ۱۶۰ نفر عضو هیات علمی این دانشگاه هستند و حدود ۴۳۰۰ دانشجو نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.  

وی با اشاره به فعالیت های پروهشی این دانشگاه، گفت: سالانه ۳۵۰ مقاله معتبر علمی از جمله حدود ۱۴۰ مقاله در isi توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه به چاپ می‌رسد.

وی، آمار قبولی‌ها در مقطع کارشناسی ارشد را بسیار خوب دانست و گفت: در برخی از رشته‌ها تا ۵۰ درصد در دانشگاه‌های تراز اول تهران آمار قبولی داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان بیان کرد: در مرکز رشد دانشگاه  پنج واحد فعال است که تعداد دو واحد دانش بنیان هستند. این واحدها در زمینه مکانیک، تصفیه آب، آی تی، نانو و برق کنترل در حال فعالیت هستند.

غفاری خاطرنشان کرد: مذاکرات اولیه برای راه اندازی مرکز نوآوری با معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شده و به دنبال مجوز تاسیس آن هستیم. در این مرکز از دانشجویان، اساتید و جوانانی که دارای ایده قابل تجاری سازی هستند، حمایت می‌شود و پشتیبانی‌های لازم از ابتدا انجام می‌گیرد. این مرکز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی می‌شود.

آشنایی دانشجویان با محیط کار

وی با اشاره به طرح آشنایی دانشجویان این دانشگاه با محیط کار، اظهار کرد: در قالب تفاهم نامه مشترکی که با سازمان صمت استان و اتاق بازرگانی گرگان به امضا رسید، دانشجویان یک روز در هفته در محیط کار فعالیت و تجربه کسب می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان خاطرنشان کرد: این طرح به صورت پایلوت در دانشگاه گلستان در حال انجام است. ثبت نام محدودی از دانشجویان رشته های مختلف انجام شده و آنها را به سازمان صمت، اتاق بازرگانی و شرکت آب و فاضلاب معرفی کردیم و تلاش داریم این کار را در ادارات دیگر نیز انجام دهیم.

غفاری گفت: برنامه آموزشی این دانشجویان یک روز در هفته خالی می شود تا ادارات و واحدهای تولیدی مشغول به کار شوند. این طرح به صورت پایلوت در حال انجام است و در صورت بازخورد مناسب، آن را گسترش خواهیم داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.