صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / شرکت های دانش بنیان پایه های برنامه راهبردی دانشگاه هستند
شرکت های دانش بنیان پایه های برنامه راهبردی دانشگاه هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

شرکت های دانش بنیان پایه های برنامه راهبردی دانشگاه هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با اشاره به اهمیت توجه به مراکز رشد و تقویت آنها گفت: مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور یکی از پایه های اساسی برنامه راهبردی این دانشگاه است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ارنا، شاهرخ یوسف زاده چابک روز شنبه در حاشیه افتتاح مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در جمع خبرنگاران افزود: برنامه راهبردی این دانشگاه را از سال ۹۵ در جهت پیشتازی و پیشرو در دانشگاه های نسل سوم و کارآمد در ارائه خدمات و پیشگام در شاخص های سلامت آغاز کرده ایم.
وی با بیان اینکه مجتمع فناوری پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان نیز از سال ۹۵ به عنوان مرکز رشد فعال و اصلی دانشگاه فعالیت دارد، اظهار داشت: این مجتمع فناوری های پیشرفته به عنوان مرجع مالکیت فکری با فعالیت منطقه ای با هدف مدیریت، داوری و کارشناسی اختراعات در حوزه سلامت فعال است.
یوسف زاده با بیان اینکه در زمان حاضر، دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای هفت شرکت دانش بنیان و بیش از ۳۰ هسته فناور است، تصریح کرد: یک چهارم هسته های فناور استان در این دانشگاه مستقر شده اند که تحقق این مهم در کمتر از دو سال، نشان از عزم دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این حوزه است.
یوسف زاده چابک ادامه داد: این شرکت ها و هسته های فناور فرصتی نه تنها برای اعضای هیات علمی بلکه برای آحاد جامعه است تا ایده های علمی خود را به ثمر برسانند تا مردم از فواید آن بهره مند شوند.
وی در ادامه تکیه بر دانش، علم و سرمایه های انسانی را راه نجات کشور از بسیاری مسایل و مشکلات دانست و خاطر نشان کرد: بیش از این که بر سرمایه های زیرزمینی مان دلخوش باشیم بایستی تکیه ما بر مغز جوان ها و سرمایه گذاری آنها باشد.
مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان امروز (شنبه) در این دانشکده افتتاح شد.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.